Akademisk Forlag

Adresse: Vognmagergade 11
1148 København K
Tlf: 33434080
E-mail: vn@akademisk.dk
Web: http://www.akademisk.dk
Vis

Din søgning gav 68 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Alle kan lære at læse/Kunsten at læse fagtekster

Forfattere:
Ingvar Lundberg
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

To bøger i én Med to små bøger samlet i én vendebog får læreren en hurtig og enkel introduktion til den grundlæggende læseindlæring i indskolingen og til læseforståelse på mellemtrinnet og i overbygningen. Alle kan lære at læse Denne bog præsent... 

 

Almen videnskabsteori

Forfattere:
Carsten Rønn
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Almen videnskabsteori er et sikkert bud på en grundbog i et moderne og aktuelt filo¬sofikum. Bogen giver den studerende forudsætninger for og kompetencer til selvstændigt at reflektere over, kritisk vurdere og anvende filosofiske og videnskabsteoreti... 

 
Stx
Mediefag

At fortælle historier - i juraen, i litteraturen og i livet

Forfattere:
Jerome Bruner
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Bruner er tilbage! En af uddannelsesområdets store teoretikere og trendsættere, Jerome Bruner, er aktuel med en ny, lettilgængelig bog om noget så grundlæggende som det at fortælle historier, en urgammel tradition som gennemvæver vores dagligdag. ... 

 
Grundskole
Børnehaveklassen
Voksenuddannelser
Pædagogik
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

At fortælle sig selv

Forfattere:
Lene Brok
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

At fortælle sig selv handler om, hvordan pædagoger kan arbejde metodisk med fortællingen, og hvordan den mundtlige fortælling indgår som pædagogisk metode. Det gælder specielt i børnehaven og indskolingen, hvor projekter med eventyrfortælling kan... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

At gøre kultur i skolen. Interkulturel praksis i historieundervisningen

Forfattere:
Nanna B. Butters, Jette T. Bøndergaard
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Kultur og kulturmøder er centrale begreber i historiefagets Fælles Mål. Men hvad er kultur, og hvordan bør den indgå i undervisningen? Kultur er noget, mennesker gør med hinanden. Og det er mennesker snarere end kulturer, der mødes. Historieundervis... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Børn og naturvidenskab

Forfattere:
Bodil Nilsson, Lillemor Sterner, Ingela Elfström, Christina Wehner-Godée
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Børn er spontant nysgerrige og interesserede i naturvidenskabelige fænomener. “Børn og naturvidenskab” er en bog, der viser, at naturvidenskaben i hverdagen kan udfordre børn og voksne til i fællesskab at udforske og skaffe sig viden om en uendelig... 

 
Stx
Engelsk
Hf
Engelsk

Contemporary British Society

Forfattere:
Jan Erik Mustad, Jørgen Sevaldsen, Ole Vadmand
Beskrivelse:

This printed edition of CONTEMPORARY BRITISH SOCIETY has been fully updated following the 2005 general election and provides information, analysis and statistical material for students in the field of British Studies. It provides not only important... 

 
Grundskole
Dansk

Dansk med it - Vis mig hvordan!

Forfattere:
Margit Gade
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Denne bog præsenterer en række konkrete redskaber til danskundervisningen, der egner sig til alle elever - lige fra dem, der har brug for grundig undervisning og støtte, til dem, der har brug for ekstra udfordringer. Bogens gennemgående læringsprinc... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Den lille bog om flydende læsning

Forfattere:
Jan Erik Klinkenberg
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Bogen giver en kort indføring i begreberne gentaget læsning og flydende læsning, men er mest praktisk anlagt med 28 konkrete øvelser, varianter af gentaget læsning, hvor eleven motiveres og trænes i at opnå flow i læsningen. Bogen rummer endvidere:... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Den venlige magtudøvelse. Normalitet og magt i skolen

Forfattere:
Åsa Bartholdsson
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Hvordan møder lærere deres elever, og hvordan skabes ’den normale elev’ i skolen? Den enkelte elev skal mødes ud fra sine egne forudsætninger og behov, og læreren skal – ifølge bekendtgørelser og læreplaner – arbejde ud fra demokratiske principper.... 

 

Det er enhvers ansvar

Forfattere:
Anette Faye Jacobsen, Christiane Mossin, Mattias Andersson
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Det er enhvers ansvar handler om, hvad det vil sige at være medborger i samfundet, og hvordan skolen kan være med til at understøtte børn og unges uddannelse og opdragelse til medborgerskab såvel lokalt som globalt. I bogen diskuteres spørgsmål... 

 

Det gode læseforløb, Kortlægning og øvelser

Forfattere:
Katarina Herrlin, Ingvar Lundberg
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Det gode læseforløb handler om, hvordan man som lærer møder barnet ved skolestart i den første læseundervisning. Hvordan kan man bedst muligt bidrage til at støtte og stimulere barnet og hele klassen i en god læseudvikling? Det gode læseforløb... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Det gode skriveforløb

Forfattere:
Ingvar Lundberg
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Skriveundervisning finder sted på alle niveauer i folkeskolen. I denne bog får man det værktøj, der gør det muligt at følge en enkelte elevs skriveudvikling og yde individuel hjælp til den videre udvikling. I bogen præsenteres skriveudviklingens fem... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Dialog i skolens vejledningsarbejde

Forfattere:
Jette Skeem
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Bogen giver AKT-vejledere og andre ressourcepersoner konkrete kommunikationsredskaber til dialogen med elever, forældre og kolleger. Omdrejningspunktet er den coachende dialogform og hvordan denne kan være med til at åbne op for dialogen for derigenn... 

 
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser

Didaktik 2.0. Læremiddelkultur mellem tradition og innovation

Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

Didaktik 2.0 henvender sig til lærere i skolen, som hver eneste dag planlægger undervisning, hvor nettet kan inddrages. Forfatterne beskriver læremiddelkulturen i skolen i dag og giver inspiration til nye arbejdsformer for både lærere og elever....