LANDSFORENINGEN AF LÆSEPÆDAGOGER

Adresse: Strandhavevej 50 1
2650 Hvidovre
Tlf: 41897428
E-mail: info@laesepaed.dk
Vis

Din søgning gav 37 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Voksenuddannelser
Dansk

Altid nye læsevanskeligheder, hvorfor?

Forfattere:
Lis B. Damgaard Rasmussen
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen skildrer læsning, læseundervisning og læsevanskeligheder i Danmark set i et historisk perspektiv, bl.a. via en systematisk oversigt med en række kommentarer: Begrebet læsevanskeligheder har været kendt i mere end hundrede år, men det er i de... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Altid nye læsevanskeligheder, hvorfor?

Forfattere:
Lis B. Damgaard Rasmussen
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen skildrer læsning, læseundervisning og læsevanskeligheder i Danmark set i et historisk perspektiv, bl.a. via en systematisk oversigt med en række kommentarer: Begrebet læsevanskeligheder har været kendt i mere end hundrede år, men det er i de... 

 
Grundskole
Dansk
Voksenuddannelser
Dansk

Balance i læseundervisningen - omdefinering af vores læseundervisning?

Forfattere:
Dorothy S. Strickland
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Når vi underviser i læsning, skal eleverne lære at læse - og det at læse er mere end at samle og lagre informationer. I den sammenhæng er et samarbejde nødvendigt; det gælder ikke blot for vores elever, men også for os, der underviser dem. 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Den første læse- og skriveundervisning: Hvorfor? Hvordan? Hvornår?

Forfattere:
Lis Pøhler
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Hvornår og hvordan kan børn bedst lære at læse og skrive? – Og hvorfor kan det netop ske på den eller den tid ved hjælp af den eller den metode? En række læseforskere fra store dele af verden satte sig for at beskrive den første læse- og skriveunde... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Den første læse- og skriveundervisning: Hvorfor? Hvordan? Hvornår?

Forfattere:
Lis Pøhler
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Hvornår og hvordan kan børn bedst lære at læse og skrive? – Og hvorfor kan det netop ske på den eller den tid ved hjælp af den eller den metode? En række læseforskere fra store dele af verden satte sig for at beskrive den første læse- og skriveunde... 

 
Grundskole
Dansk

Dysleksi - fra evaluering til undervisning

Forfattere:
Kirsten Friis
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen gennemgår meget grundigt, hvordan en dyslektikers læseforudsætninger (og dermed dennes erhvervede læsekompetence) er fundament og udgangspunkt for barnets videre læseudvikling. Det, barnet kan, bliver basis for at lære at mestre det, barnet... 

 
Grundskole
Dansk

Dysleksi - fra evaluering til undervisning

Forfattere:
Kirsten Friis
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen gennemgår meget grundigt, hvordan en dyslektikers læseforudsætninger (og dermed dennes erhvervede læsekompetence) er fundament og udgangspunkt for barnets videre læseudvikling. Det, barnet kan, bliver basis for at lære at mestre det, barnet... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Dysleksi og andre læsehandicap - hvad kan der gøres?

Forfattere:
Mogens Jansen, Mogens A. Dalby, Tove Krogh
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Der er i de seneste årtier ikke bare blevet en stadig større interesse for læsehandicappedes problemer og muligheder, men også en stadig større forsknings- og erfaringsbaseret viden om forskellige former for læsehandicap. Samfundskravene til den... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Dysleksi og andre læsehandicap - hvad kan der gøres?

Forfattere:
Mogens Jansen, Mogens A. Dalby, Tove Krogh
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Der er i de seneste årtier ikke bare blevet en stadig større interesse for læsehandicappedes problemer og muligheder, men også en stadig større forsknings- og erfaringsbaseret viden om forskellige former for læsehandicap. Samfundskravene til den... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Helhed og didaktik - set i lys af læseundervisning

Forfattere:
Marianne Sommer
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen er en kortfattet introduktion til ”en helhedsorienteret undervisning” og beskriver en didaktisk model, som læreren kan anvende ved sin forberedelse af undervisningen, så dens mål og indhold fremtræder tydeligt over for elever og forældre – og... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Helhed og didaktik - set i lys af læseundervisning

Forfattere:
Marianne Sommer
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen er en kortfattet introduktion til ”en helhedsorienteret undervisning” og beskriver en didaktisk model, som læreren kan anvende ved sin forberedelse af undervisningen, så dens mål og indhold fremtræder tydeligt over for elever og forældre – og... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

"Hold på indholdslæseren?"

Forfattere:
Liselotte Kulpa
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen er en gennemargumenteret gennemgang af, ”hvem der er indholdslæsere” – hvad dækker begrebet? En dansk synsvinkel på teoretiske overvejelser sammenholdes med international teoridannelse. Inferens udgør en vigtig del af læseforståelsen. For at... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

"Hold på indholdslæseren?"

Forfattere:
Liselotte Kulpa
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen er en gennemargumenteret gennemgang af, ”hvem der er indholdslæsere” – hvad dækker begrebet? En dansk synsvinkel på teoretiske overvejelser sammenholdes med international teoridannelse. Inferens udgør en vigtig del af læseforståelsen. For at... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Hvordan kan jeg undervise bedre? - om undervisning af voksne ordblinde

Forfattere:
Birgit Dilling Jandorf
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen understreger, at der er mange forskellige synsvinkler på svære læsehandicap. Der diskuteres både årsager og symptomer. Det er nødvendigt, at der foregår en kollegial diskussion – og at den hele tiden nyeste læseforskning ikke bare følges, men... 

 
Voksenuddannelser
Dansk

Hvordan kan jeg undervise bedre? - om undervisning af voksne ordblinde

Forfattere:
Birgit Dilling Jandorf
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Bogen understreger, at der er mange forskellige synsvinkler på svære læsehandicap. Der diskuteres både årsager og symptomer. Det er nødvendigt, at der foregår en kollegial diskussion – og at den hele tiden nyeste læseforskning ikke bare følges, men...