Undervisningsministeriet - Styrelsen for It og Læring

Adresse: Vester Voldgade 123
1552 København V
Tlf: 35878889
Fax: 35878890
E-mail: stil@stil.dk
Vis

Din søgning gav 54 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse

At anerkende uformel læring

Forfattere:
iTEC projektet - Fremtidens klasseværelse
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Eleverne dokumenterer og reflekterer over deres uformelle læring, der sker uden for skolen. De uploader det til deres portfolio og deler deres resultater med andre elever, lærere og forældre. 

  

At kombinere formativ og summativ evaluering

Forfattere:
iTEC projektet, Fremtidens klasseværelse
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

De fleste undervisere er i dag enige om effektiviteten af formativ evaluering; evaluering på daglig basis til diagnostiske formål og til dynamisk at tilpasse undervisningen, snarere end til karaktergivning. Samtidig er det nu blevet tydeligt, at... 

  
Grundskole
Dansk

Boganmeldelse med mobil og Photo Story 3

Forfattere:
Esengül Erbas
Beskrivelse:

Det kan være rigtig svært at skabe læselyst hos eleverne. Endnu sværere kan det blive, når de skal lave en skriftlig boganmeldelse efterfølgende. Hvad kan du så gøre? 

  
(10) | 
Grundskole
Matematik, Samfundsfag

Chokoladefabrikken

Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Chokoladefabrikken er et undervisningsprogram, hvor eleverne skal lede en virksomhed til vækst og gode resultater ved at træffe de rette beslutninger om produktion, køb, salg og investeringer. 

  
Grundskole
Dansk, Håndværk og design, Idræt, Matematik, Natur/teknologi, Naturfag

C.R.A.F.T. og DM i digitale skills

Forfattere:
Styrelsen for It og Læring, CFU Danmark
Beskrivelse:

C.R.A.F.T. (Creating Really Advanced Future Thinkers) er en elevkonkurrence for 6.-8. klasse og afholdes på Danmarks Læringsfestival i København og Skolemessen i Aarhus.Der uddeles C.R.A.F.T.-awards både i Aarhus og København. Danmarksmestergruppen i... 

  
(1) | 
Grundskole
Håndværk og design

Dokumentation i ForældreIntra med Fotobabble

Forfattere:
Ulla Møller
Beskrivelse:

I dette e-læringsmodul præsentes brug af Fotobabble i håndarbejde. Lærer eller elever får mulighed for at indtale speak til et foto og dele præsentationen. Hermed er der basis for reflektion over håndarbejdsproduktionerne samt præsentation i Forældre... 

  
(1) | 
Grundskole
Tysk

Dokumentation med mobiltelefon i tyskundervisningen

Forfattere:
Pernille Hedevang Erck-Termansen
Beskrivelse:

Et e-læringsmodul med inspiration til at arbejde med "mobil mundtlighed" som dokumentation i tyskundervisningen. Her er fokus på brug af mobilens muligheder for videooptagelser samt muligheder forbundet med deling af disse via skoleblogs.dk... 

  
(3) | 
Grundskole
Billedkunst
Hhx
Dansk
Htx
Dansk
Stx
Billedkunst, Dansk, Naturgeografi
Hf
Billedkunst
Erhvervsuddannelser
Naturfag
Voksenuddannelser
Billedkunst

Eksotiske frugter

Forfattere:
EMU.dk
Beskrivelse:

Det tidligere onlineopslagsværk om Eksotiske frugter er nedlagt. Det samlede indhold af Eksotiske frugter er derfor nu udgivet i et zip-format og som ePub (kort for electronic publication i et standard format). Den kan frit hentes, og for at læse... 

  
(3) | 
Grundskole
Matematik

Eksperimenterende matematik med IWB

Forfattere:
Gitte Bækmark Christensen
Beskrivelse:

Dette modul giver underviserne inspiration til at arbejde kreativt med matematiske problemstillinger ved hjælp af inddragelsen af IWB-materiale udviklet til faget.Der er fokus på det eksperimenterende element i arbejdet med materialet, og der vil... 

  
(3) | 
Grundskole
Dansk, Matematik
Stx
Dansk, Matematik

Elever med autisme bruger tablet

Forfattere:
Leo Hoejsholt-Poulsen
Beskrivelse:

Denne video med engelske undertekster viser tyrkiske, autistiske elever fra både grundskole og ungdomsuddannelse. Skolens mål er at støtte eleverne i lære at være orienteret mod dagligdagen og begynde at anvende tabletter. Lærerne bruger primært... 

  
Grundskole
Biologi, Dansk, Filmkundskab - valgfag, Fysik/kemi, Færdselslære, Geografi, Matematik, Medier - valgfag, Natur/teknologi, Naturfag, Samfundsfag

En mundfuld frisk luft

Forfattere:
iTEC projektet
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Eleverne går ud for at udforske skolens område for at løse et problem eller klare en udfordring. De skal enten indhente autentiske data eller undersøge, hvordan begreber kan anvendes i den virkelige verden. 

  
Grundskole
Kristendomskundskab

Evaluering i kristendomskundskab

Forfattere:
Rasmus H. K. Welling
Beskrivelse:

Hvorfor IT og hvorfor jeopardy i kristendom? Konkurrencemomentet er motiverende for langt de fleste elever - det er engagerende, at der er "noget på spil".   At se spørgsmålene på en skærm i en form, der minder om tv’s quizzer, virker... 

  
(10) | 
Grundskole
Kristendomskundskab

Evaluering i kristendomskundskab 2

Forfattere:
Rasmus H.K. Welling
Beskrivelse:

Dette modul er en fortsættelse af e-læringsmodulet ”Evaluering i kristendomskundskab”. Her er fokus på at lave Id-kort, begrebsplakater, rollespilskort , filmplakater og magasinforsider med onlinetjenesten Bighugelabs.com. 

  
(2) | 
Grundskole
Engelsk

Evaluering med Jeopardy

Forfattere:
Rasmus Sune Jørgensen
Beskrivelse:

I dette e-læringsmodul lærer du at lave et online jeopardy-spil samt får kendskab til, hvordan du kan integrere jeopardy som evalueringsredskab i undervisningsforløb til engelsk. 

  
(3) | 
Grundskole
Dansk

Film i spil - Machinima

Forfattere:
Kristian Kallesen
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Dette e-læringsmodul er udformet som en Google præsentation. Modulet sætter fokus på, at man ved at producere film ud fra optagelser, som man selv foretager i et computerspil, får nye fleksible rammer for at arbejde med fortælling. 

  
(6) |