• Du er her:
  • Htx
  • Programmering

Programmering

Vis

Din søgning gav 39 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Innovation, Programmering
Filosofi og teknologi, Informationsteknologi, Matematik, Programmering

AlphaGo

Forfattere:
CPH:DOX
Beskrivelse:

Ingen havde troet, at en kunstig intelligens ville kunne mestre verdens mest avancerede spil, Go – et brætspil så komplekst, at det får Skak til at lige Fire på stribe. Og da slet ikke, at den kunstige intelligens faktisk ville kunne udfordre den... 

  
Innovation, Programmering
Fysik, Innovation, Matematik, Programmering, Teknologi

Arduino, Android apps og Bluetooth

Forfattere:
Hans Jørn Schmidt
Beskrivelse:

Bogen ”Arduino, Android apps og Bluetooth” er den anden bog på dansk i serien ”Min Arduino” og er en fortsættelse af bogen ” Kom godt i gang med Arduino”. Den nye bog i serien indeholder over 20 projekter, hvor der stort set i alle projekter er... 

  
(31) | 
Dansk, Design, Informationsteknologi, Innovation, Kommunikation/it, Multimedier, Programmering, Teknologi

ARTiFAKTi - Tony Oursler - Face to Face

Forfattere:
Anne Mette Høncke
Udgiver:
Formidlingsafdelingen på ARoS
Beskrivelse:

Materialet giver inspiration til arbejde med en moderne form for installations- og videokunst.  

  
(4) | 
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie

BBC Micro:bit

Beskrivelse:

BBC micro:bit er en microcontroller, som er skabt i et samarbejde mellem BBC og Microsoft og en masse partnere. Under navnet Ultra:bit er den delt ud til 60.000 4. klasser i 2018. BBC micro:bit har Bluetooth indbygget og kan derfor styres via... 

  
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie

BBC micro:bit klassesæt

Beskrivelse:

10 sæt micro:bit er nok til en hel klasse. Ofte arbejder eleverne bedst 2-3 sammen om projekterne. I sættet er der 10 micro:bits, 10 x 1 meter usb-kabel, 10 batteriholdere med jst-connector og 10 AAA-batterier. 

  
Biologi, Dansk, Design og produktion, Engelsk, Informationsteknologi, Kommunikation/it, Matematik, Programmering, Samfundsfag, Teknologi
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie
Biologi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Informationsteknologi (forsøgsfag), Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Erfaringer - en antologi om, hvad innovation i gymnasiet er, og hvorfor innovation i gymnasiet er relevant

Forfattere:
Anne-Birgitte Rasmussen, Kirsten M. Danielsen, Kirsten Lauta, Ivar Ørnby, Styregruppen for Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, Anne L. Kirketerp, Rikke Kortsen Okholm, Irmelin Funch Jensen, Troels Royster Olsen, Kristian' Jacobsen, Mie Marving, Julie Due Jensen, Eva Hofman-Bang, Søren Lundsgaard, Tine Astrup Eriksen, Ralkov Camilla, Danny Krasnik
Udgiver:
Erfaringer udgives med støtte fra EU Socialfond og som led i projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, 2012.
Beskrivelse:

Erfaringer er en antologi om, hvad innovation i gymnasiet er, og hvorfor innovation i gymnasiet er relevant. Artiklerne bygger på erfaringerne hos de 22 gymnasier, der har været aktive i det treårige projekt Innovationskraft og entreprenørskab på... 

  
Biologi, Bioteknologi, Byggeri og energi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Flipped Classroom

Forfattere:
Henning Romme Lund
Beskrivelse:

Flipped classroom – kom godt i gang handler om, hvordan man som lærer kan organisere sin undervisning med videoer samt fremstille og udvælge videoer til forskellige faglige formål, så man får mere tid til elevaktiverende aktiviteter. Udgivelsen indeh... 

  
(1) | 
Informationsteknologi, Kommunikation/it, Programmering

Grundbog i datalogi

Forfattere:
Martin Damhus
Beskrivelse:

Bogen er teknologineutral, dækker teoretisk bredt og er rig på figurer og analogier. Hovedtemaerne i bogen er: •Den fysiske opbygning af computer og netværk •Processor og maskinsprog •Operativsystem og kerne •Netværk, herunder internettet og... 

 
(1) | 
Design og produktion, Programmering, Teknologi

HTX-Arduino

Forfattere:
Bent Arnoldsen, Henrik Nørby Larsen Kærgaard, Arne Lund Mogensen
Beskrivelse:

Dette materiale er skrevet med henblik på at give en introduktion til Arduino, og de mange muligheder der er med dette mikroprocessorboard. Målgruppen er gymnasieundervisere, og primært undervisere i fagene teknologi og teknikfag. Men da vi ikke... 

  
(1) | 
Biologi, Byggeri og energi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Geovidenskab (forsøgsfag), Informationsteknologi, Informationsteknologi (forsøgsfag), Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Idéer der rykker

Beskrivelse:

Dvd'en indeholder en innovationsworkshop på Bredeværk og Interview med Irmelin Funch Jensen og Søren Lundsgaard. 

  
Informationsteknologi, Innovation, Programmering

Installere et ESP32 board med Arduino IDE Board Manager

Forfattere:
Hans Jørn Schmidt
Beskrivelse:

Det er nu blevet meget enkelt at installere et ESP32 board med Arduino IDE på en Windows 10 computer. Boardet udmærker sig ved, at det indeholder muligheder som Bluetooth og wi-fi.