Grundskolen Geografi

7. - 9. klasse (0)

Din søgning gav 10 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Biologi, Dansk, Filmkundskab - valgfag, Fysik/kemi, Færdselslære, Geografi, Matematik, Medier - valgfag, Natur/teknologi, Naturfag, Samfundsfag

En mundfuld frisk luft

Forfattere:
iTEC projektet
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Eleverne går ud for at udforske skolens område for at løse et problem eller klare en udfordring. De skal enten indhente autentiske data eller undersøge, hvordan begreber kan anvendes i den virkelige verden. 

  
Biologi, Dansk, Geografi, Samfundsfag

Forløb 2: Menneskets brug af træer og buske

Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Skriv og udgiv et magasin om menneskers brug af træer og buske. I kan trykke magasinet på papir eller udgive det på internettet. 

  
(2) | 
Geografi

Fødekæder i skoven

Forfattere:
Ebbe Larsen
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Undersøg fødekæderne i en bøgeskov ved at se på gnav på grønne og visne blade, samt på de organismer der gnaver. 

  
(2) | 
Geografi

Jordbund og planteliv i bøge- og egeskove

Forfattere:
Ebbe Larsen
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Eleverne iagttager og undersøger sammenhængen mellem træer, jordbund, lys og plantesamfund i en bøgeskov og en egeskov 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi, Samfundsfag

Kviksølvforurening

Udgiver:
Alphafilm & Kommunikation
Beskrivelse:

Dette er facitlisten til den tværfaglige multiple choice test, der kan findes under lærermidlerne til det tværfaglige undervisningsmateriale Kviksølvforurening. Undervisningssitet retter fokus på viden om og bekæmpelse af kviksølvforureningen og... 

  
(2) | 
Geografi, Idræt

Orienteringsløb, kort og kompas

Forfattere:
Per Johnsen (lærer og lærebogsforfatter) Ulla-Britt Sabroe (lærer og lærebogsforfatter)
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Lær at bruge kort og kompas - og forskellige orienteringsløb. Idræt og geografi.  

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi

Tjernobyl: Eksempel på et tværfagligt forløb

Forfattere:
Anette Jensen
Beskrivelse:

***Tjernobyl ulykken er et bredt emne, hvor mange aspekter kan inddrages. Der findes gode materialer, det er let at differentiere, mange trinmål kan opfyldes. ***Forudsætninger: Kendskab til det periodiske system, nuklider og isotoper, cellers... 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi

Tjernobyl – et tværfagligt forløb i 8. eller 9. klasse

Forfattere:
Anette Jensen
Beskrivelse:

Jeg har de sidste to år arbejdet med Tjernobyl ulykken som tværfagligt emne i slutningen af 8. klasse i fysik/kemi og biologi. I år havde jeg også geografi med. Jeg synes, det er et godt emne, eleverne er optaget af det, og der er gode muligheder for... 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi
Geografi

Ude i al slags vejr

Forfattere:
Ebbe Larsen
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Eleverne lærer at iagttage, måle og aflæse vejret, og at indrette sig efter det, når de færdes i naturen.