Grundskolen Fysik/kemi

7. - 9. klasse (0)
10. klasse (0)

Din søgning gav 13 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Biologi, Dansk, Filmkundskab - valgfag, Fysik/kemi, Færdselslære, Geografi, Matematik, Medier - valgfag, Natur/teknologi, Naturfag, Samfundsfag

En mundfuld frisk luft

Forfattere:
iTEC projektet
Udgiver:
UNI-C
Beskrivelse:

Eleverne går ud for at udforske skolens område for at løse et problem eller klare en udfordring. De skal enten indhente autentiske data eller undersøge, hvordan begreber kan anvendes i den virkelige verden. 

  
Arbejdskendskab - valgfag, Billedkunst, Biologi, Filmkundskab - valgfag, Fysik/kemi, Medier - valgfag, Musik, Naturfag, Samfundsfag

Hemmelighedsfulde Haver

Forfattere:
Charlotte Aabo
Beskrivelse:

Kom og oplev Hemmelighedsfulde Haver – et projekt der krydser film, musik og viden i et oplevelsesunivers, som vender naturen og vores naturopfattelse på hovedet og serverer viden på en helt ny måde. Med en smartphone i hånden, kan du få et nyt og... 

  
(3) | 
Biologi, Fysik/kemi, Geografi, Samfundsfag

Kviksølvforurening

Udgiver:
Alphafilm & Kommunikation
Beskrivelse:

Dette er facitlisten til den tværfaglige multiple choice test, der kan findes under lærermidlerne til det tværfaglige undervisningsmateriale Kviksølvforurening. Undervisningssitet retter fokus på viden om og bekæmpelse af kviksølvforureningen og... 

  
(2) | 
Fysik/kemi

Kvælstof i skoven

Forfattere:
Keld Nørgaard
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Eleverne skal arbejde med kvælstofkredsløbet i skoven, herunder undersøge forekomsten af kvælstof (nitrogen) i form af nitrat-ioner og/eller ammonium-ioner i udvalgte bevoksninger. 

  
Fysik/kemi

Lys i skoven

Forfattere:
Keld Nørgaard
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Eleverne skal undersøge lysets betydning for træers og andre planters vækst – og lære fotosyntesen at kende. 

  
Fysik/kemi

QR-koder i undervisningen

Forfattere:
Kasper Engberg
Beskrivelse:

I dette e-lærinigsmodul vil du lære at lave og aflæse QR-koder, samt få idéer til hvordan de kan bruges i undervisnings-sammenhænge (der er fokus på fysik/kemi, men ideerne vil let kunne overføres til andre fag). Du behøver ikke på forhånd at have... 

  
(3) | 
Fysik/kemi, Natur/teknologi
Fysik/kemi

Se støjen

Forfattere:
Finn Horn, Erland Andersen
Beskrivelse:

Med lydredigeringsprogrammet Audacity kan lyden optages og afspilles igen samtidig med at lyden afbildes på forskellige måder.  

  
(5) | 
Fysik/kemi

Simuleringer i Fysik/kemi med PhET

Forfattere:
Janus Halkier, Lene Halkier
Beskrivelse:

I dette e-læringsmodul lærer du at benytte udvalgte gratis animationer, som simulerer fysiske begreber og fænomener i undervisningen. Simuleringerne gør det muligt at undersøge og reflektere over fysiske sammenhænge. 

  
Fysik/kemi

Skovbunden

Forfattere:
Keld Nørgaard
Udgiver:
Skoven i Skolen
Beskrivelse:

Undersøgelse af jordbundstyper i forskellige områder af skoven med henblik på surhedsgrad, humusindhold og skovbundens lagdeling (jordbundsprofil). 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi

Tjernobyl: Eksempel på et tværfagligt forløb

Forfattere:
Anette Jensen
Beskrivelse:

***Tjernobyl ulykken er et bredt emne, hvor mange aspekter kan inddrages. Der findes gode materialer, det er let at differentiere, mange trinmål kan opfyldes. ***Forudsætninger: Kendskab til det periodiske system, nuklider og isotoper, cellers... 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi

Tjernobyl – et tværfagligt forløb i 8. eller 9. klasse

Forfattere:
Anette Jensen
Beskrivelse:

Jeg har de sidste to år arbejdet med Tjernobyl ulykken som tværfagligt emne i slutningen af 8. klasse i fysik/kemi og biologi. I år havde jeg også geografi med. Jeg synes, det er et godt emne, eleverne er optaget af det, og der er gode muligheder for... 

  
Biologi, Fysik/kemi, Geografi