Kommentarer

Det ved vi om - pædagogisk relationsarbejde (E-bog, epub)  

Serietitel:
Det ved vi om
Forfattere:
Anne Linder
Materialetype:
  
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser
Registreret af:
DAFOLO A/S

Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre. Du har mulighed for at printe bogen én gang (dog med en buffer på 50%, hvis der bliver problemer med forbindelsen til printeren).Relationen mellem elev og lærer kan betragtes som en af de mest undervurderede variabler inden for undervisning og læring. Elever, som oplever, at de har lærere, der anerkender, værdsætter og kan lide dem, har et klart bedre fagligt og socialt læringsudbytte i skolen, end de elever, som ikke har et godt relationelt forhold til deres lærere. Elever, som har en positiv relation til læreren, bliver motiveret til at yde en god arbejdsindsats, ligesom de vil have bedre forudsætninger for at udvikle en god selvopfattelse i skolen. Denne publikation viser dels, hvor betydningsfulde disse relationer er, og dels gives der gode anvisninger på, hvordan læreren kan videreudvikle sine relationer til eleverne."Hæfterne kan varmt anbefales til alle skoler og er et must-have de steder, hvor man allerede arbejder med LP-modellen."Læs hele anmeldelsen fra "Undervisere"Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenOm serien 'Det ved vi om'Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes. Seriens redaktører er: Thomas Nordahl Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark. Ole Hansen Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 

Bogkortets ID
99022418
Dato for offentliggørelse
3. marts 2017
Slutbrugere
Underviser
Omfang
sider
Udgave/version
0210
ISBN
978-87-7160-429-0
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Kr. 142,40
Læringsmål
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
      • Folkeskolelærer