Kommentarer

Det ved vi om - læringsmiljø og specialpædagogik (E-bog, epub)  

Serietitel:
Det ved vi om
Forfattere:
Niels Egelund
Materialetype:
  
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser
Registreret af:
DAFOLO A/S

Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Specialundervisningselever har typisk været betragtet fra et meget individcentreret perspektiv, som en gruppe elever, der var noget galt med, og som derfor skulle have et anderledes tilbud – helst uden for den almindelige klasse. Der er imidlertid sket et frugtbart skift i retning af, at eleverne skal betragtes i en relationel kontekst. Det har vist sig, at det læringsmiljø, eleverne indgår i, har stor betydning for elevernes udbytte af skolen. Denne publikation ser på, hvad læringsmiljøet betyder for den specialpædagogiske indsats.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenBogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen."Hæfterne kan varmt anbefales til alle skoler og er et must-have de steder, hvor man allerede arbejder med LP-modellen."Læs hele anmeldelsen fra "Undervisere""Der er en interessant gennemgang af specialundervisningens historie og en vejledning i, hvordan LP-modellen kan bruges i specialundervisningen. Dette afsnit vil helt sikkert interessere mange, også politikere, i en tid, hvor stadig flere elever henvises til specialundervisning. (…) Bogen er på 47 sider og er let læst. Den kan anbefales, for eksempel til fælles drøftelse i lærerteams eller ved pædagogiske arrangementer." - Danske Kommuner, januar 2010Om serien 'Det ved vi om'Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes. Seriens redaktører er: Thomas Nordahl Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark. Ole Hansen Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 

Bogkortets ID
99022393
Dato for offentliggørelse
3. marts 2017
Udgivelsesdato
1. november 2009
Slutbrugere
Underviser
Omfang
sider
Udgave/version
1109
ISBN
9788771603644
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Kr. 142,40
Emneord
lp, serien, lp, serie, dette, vet, vi, om
Læringsmål
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
      • Folkeskolelærer