Kommentarer

Det ved vi om - anerkendelse, ros og klare regler i klasseværelset (E-bog, epub)  

Serietitel:
Det ved vi om
Forfattere:
Arne Tveit
Materialetype:
  
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser
Registreret af:
DAFOLO A/S

Denne bog er en e-bogNår du køber e-bogen, bliver bogen leveret til din mailadresse inden for 15 minutter. E-bogen er i epub-format, og bogen er DRM-beskyttet. Bogen bliver låst til én bruger og kan derfor ikke videresendes til andre.Ros, opmuntring og positive tilbagemeldinger er noget, alle har behov for. Det styrker vores opfattelse og forståelse af os selv, og det fremmer vores motivation og arbejdsindsats. Forfatteren tilbageviser i denne publikation - med klar og tydelig reference til forskningslitteraturen - at lærere og andre voksne kan rose børn for meget, men han understreger, hvor vigtigt det er, at ros gives på en god, målrettet og virkningsfuld måde. I publikationen beskrives også, hvordan regler er nødvendige for et godt læringsmiljø. Regler og håndhævelse af disse skaber tryghed og gode rammer for både faglig og social læring. Når lærere viser synlighed med klare positive tilbagemeldinger og tydelige forventninger til eleverne, bidrager de til en forebyggende indsats, så alle elever trives, lærer og mestrer skolehverdagens mange udfordringer bedre."Hæfterne kan varmt anbefales til alle skoler og er et must-have de steder, hvor man allerede arbejder med LP-modellen."Læs hele anmeldelsen fra "Undervisere"Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere.Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen.Se indholdsfortegnelse og forord til bogenOm serien 'Det ved vi om'Serien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes. Seriens redaktører er: Thomas Nordahl Professor i pædagogik ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) på Høgskolen i Hedmark. Ole Hansen Seniorrådgiver ved Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. 

Bogkortets ID
99022171
Dato for offentliggørelse
3. marts 2017
Slutbrugere
Underviser
Omfang
sider
ISBN
9788771600322
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Kr. 142,40
Emneord
lp, serien, lp, serie
Læringsmål
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
      • Folkeskolelærer