Kommentarer

Nanoteknologiske Horisonter  

Serietitel:
Horisonter fra DTU
Forfattere:
Zachary Davis, Jan Hales, Dirch H. Petersen, Rasmus H. Pedersen, Mads Brandbyge, Joachim Fürst, Christian Kallesøe, Jens Ulstrup, Kristian S. Thygesen, Jørn Bindslev, Per L. Hansen, Mads L. Andersen, Mike van der Poel, Jesper Mørk, Thomas B. Pedersen, Uffe Menzel, Kresten Egeblad, Claus H. Christensen, Anne Hauch, Anke Hagen, Mogens Mogensen, Billie Abrams, Jacob Bonde, Peter Vesborg, Heine A. Hansen, Jan Rossmeisl, Mogens H. Jakobsen, Peter Bøggild, Anja Boisen, Morten Harmsen, Claus Sternberg, Janus A. Juul Haagensen, Anders Folkesson, Anne Louise Viborg Frost, Søren Molin, Niels B. Larsen, Anders Baun, Steffen F. Hansen, Nanna Hartmann, Stig Irving Olsen, Henrik R. Lam, Mona Lise Binderup., Britt H. Larsen, Jens K. Nørskov, Anne Hansen, Jakob B. Wagner, Sebastian Horch, Jane H. Nielsen, Kristian Mølhave, Ole L. Trinhammer, Ib Chorkendorff, Martin Johansson, Gunver Nielsen, Rasmus M. Nielsen, Jakob Schiøtz, Lasse B. Thomsen
Materialetype:
   
Indhold:
Frilæsning, Grundbøger og systemer, Kopimateriale
Målgruppe:
Htx
Biologi, Bioteknologi, Fysik, Kemi, Materialeteknologi
Stx
Biologi, Bioteknologi, Fysik, Kemi
Registreret af:
Danmarks Tekniske Universitet Institut for Fysik

Nanoteknologiske Horisonter er en lærebog om nanoteknologi til elever og lærere ved STX, HTX og HF. Bogen indeholder 13 kapitler, der beskriver et bredt udsnit af nanoteknologisk forskning og anvendelse. Kapitlerne kan læses uafhængigt af hinanden og udvælges enkeltvis i forbindelse med pensum eller valgfrit stof på A- og B-niveau i de naturvidenskabelige fag. Bogen er skrevet af forskere og videnskabsjournalister på NanoDTU, Danmarks Tekniske Universitet og kan downloades gratis. 

Bogkortets ID
97211795
Dato for offentliggørelse
17. november 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Nej
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: Alle
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja
Særlige krav til udstyr?
Nej
Hvilke gængse webbrowsere kan det digitale læremiddel afvikles i?
Chrome, Firefox, Internet Explorer, SAfar
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Redaktør
Anne Hansen
Omfang
13 kapitler, 224 sider
Udgave/version
2. udgave
Emneord
Nanoteknologi, fysik, kemi, biologi, energi, biobrændstoffer, nanofabrikation, katalyse, molekylær elektronik, fotonik, lys, mikrobiologi, bakterier, immunforsvaret, kræft, nanomaterialer, nanopartikler, miljøvurdering
Læringsmål
  • Htx
    • Biologi
    • Bioteknologi
    • Fysik
    • Kemi
    • Materialeteknologi
  • Stx
    • Biologi
    • Bioteknologi
    • Fysik
    • Kemi