Hent online materiale (0)

Kommentarer

Præsident for en dag: Palæstina  

Serietitel:
Præsident for en dag
Udgiver:
Serious Games Interactive
Materialetype:
  
Indhold:
Software (fagligt indhold), App, Lærervejledning
Målgruppe:
Grundskole
Historie, Samfundsfag
Hhx
Samfundsfag
Htx
Samfundsfag
Stx
Samfundsfag
Hf
Samfundsfag
Erhvervsuddannelser
Samfundsfag
Voksenuddannelser
Samfundsfag
Registreret af:
SERIOUS GAMES INTERACTIVE ApS

Præsident for en dag: Palæstina er et digitalt strategisk læringsspil hvor du dykker ned i konflikten og ser den fra begge sider. Som israelsk præsident er du under internt pres for at beskytte israelske folk mod trusler fra militante og leve op til FNs retningslinier. Som palæstinensiskleder står du overfor vanskelig valg i forhold til økonomi, velfærd og sikkerhedstrusler i området. I spillet kan du spille tre forskellige scenarier af konflikten og skal tage stilling til en række udfordringer. Kan du løse konflikten eller vil du også blot træde vande? 

Bogkortets ID
95812509
Dato for offentliggørelse
24. august 2016
Udgivelsesdato
24. august 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: Pc/Mac:
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja: Android tablet
Særlige krav til udstyr?
Nej
Hvilke gængse webbrowsere kan det digitale læremiddel afvikles i?
Firefox, Chrome og MS Edge browser
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Emneord
israel, palæstina, udvikling, civilsamfund, terrorisme, demokrati, bosættelser, økonomi, stabilitet
Læringsmål
  • Erhvervsuddannelser
    • Grundfag
      • Samfundsfag
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Historie
        • 7. - 9. klasse
          • Historiebrug (obligatorisk): Eleven kan forklare samspil mellem fortid, nutid og fremtid
          • Kronologi og sammenhæng (obligatorisk): Eleven kan på bagrund af et kronologisk overblik forklare, hvorledes samfund har udviklet sig under forskellige forudsætninger
      • Samfundsfag
        • 10. klasse
          • Politik (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til politiske problemstillinger lokalt og globalt og komme med forslag til handlinger
          • Sociale og kulturelle forhold (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til og handle i forhold til sociale og kulturelle sammenhænge og problemstillinger
          • Økonomi (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til økonomiske problemstillinger og handle i forhold til egen økonomi og samfundsøkonomien
        • 8. - 9. klasse
          • Politik (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til politiske problemstillinger lokalt og globalt og komme med forslag til handlinger
          • Sociale og kulturelle forhold (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til og handle i forhold til sociale og kulturelle sammenhænge og problemstillinger
          • Økonomi (obligatorisk): Eleven kan tage stilling til økonomiske problemstillinger og handle i forhold til egen økonomi og samfundsøkonomien
  • Hf
    • Samfundsfag
      • C niveau
  • Hhx
    • Samfundsfag
      • C niveau
  • Htx
    • Samfundsfag
      • B niveau
  • Stx
    • Samfundsfag
      • B niveau
      • C niveau
  • Voksenuddannelser
    • Samfundsfag
Kommentar til brug i undervisningen
Forløbet egner sig fint til en dobbeltlektion og kan med fordel kombineres historie, samfundsfag og geografi.