Hent online materiale (0)

Kommentarer

Børnearbejde  

Serietitel:
Undervisningsforløb
Udgiver:
HistorieLab
Materialetype:
  
Indhold:
Aktiviteter - laborativt materiale, Kopimateriale
Målgruppe:
Grundskole
Historie
Klassetrin:
5.-6. kl.
Registreret af:
UCL Erhvervsakademi & Professionshøjskole S/I

Undervisningsforløb til 5.-6. klassetrin omhandlende forståelse af 1800-tallet og industrialiseringen set med børn og unges øjne. Det er et færdigt forløb til brug i historieundervisningen i grundskolen. Forløbet indeholder lektionsplan, hvor de forenklede fælles mål er omsat til læringsmål og undervisningsaktiviteter. Forløbet kan downloades i Word-format og der er mulighed for, at du selv kan tilpasse indholdet efter dine egne behov. 

Bogkortets ID
95748321
Dato for offentliggørelse
19. august 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja
Særlige krav til udstyr?
Nej
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Emneord
Industrialisering, Børn, Børnearbejde, 1800-tallet, Historie, Undervisningsforløb
Klassetrin
5.-6. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Historie
        • 5. - 6. klasse
          • Kildearbejde (obligatorisk): Eleven kan med afsæt i enkle problemstillinger anvende kildekritiske begreber til at gøre rede for fortolkninger af fortiden
            • Historiske problemstillinger (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om kendetegn ved historiske problemstillinger (vejledende mål)
              • Eleven kan identificere historiske problemstillinger (vejledende mål)
            • Sprog og skriftsprog (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om fagord og begreber og historiske kilders formål og struktur (vejledende mål)
              • Eleven kan læse historiske kilder og udtrykke sig mundtligt og skriftligt om deres indhold og formål (vejledende mål)
          • Kronologi og sammenhæng (obligatorisk): Eleven kan sammenligne væsentlige træk ved historiske perioder
            • Principper for overblik (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om principper for inddeling af historien (vejledende mål)
              • Eleven kan inddele historien efter principper for overblik (vejledende mål)
Kommentar til brug i undervisningen
Mellemlangt forløb på 5-8 lektioner