Kommentarer

For Your Eyes Only. 4YEO  

Forfattere:
Carolin Philipps
Materialetype:
  
Indhold:
Frilæsning
Målgruppe:
Grundskole
Dansk, Medier - valgfag, Tysk
Klassetrin:
7.-10. kl.
Registreret af:
ABC FORLAG ApS

Lilly er helt forgabt i den fire år ældre Jannis, som hun har været hemmeligt forelsket i, siden hun var barn. Hun bliver derfor overlykkelig, da de endelig bliver kærester. Som afslutning på gymnasiet tager Jannis til Mallorca med sin klasse. Det har Lilly det slet ikke godt med, for med på turen er også Jenifer, Jannis’ eks­ kæreste. Og Jenifer vil bruge alle midler for at få Jannis tilbage. Det er Lilly fuldt bevidst om. Halvt i desperation, halvt i panik træffer hun den skæbnesvangre beslutning at sende ham nøgenbilleder af sig selv, mens han er af sted. Det ser i begyndelsen ud til at gå godt, hun har held med sit forehavende. Jannis sender dejlige sms’er retur. Indtil med ét slag Lillys verden styrter i grus. Billederne dukker pludselig op på Facebook, og hvad der til at starte med syntes som en nem (og uskyldig) måde at fastholde Jannis’ opmærksomhed på får efterfølgende katastrofale konsekvenser for Lilys liv. 

Bogkortets ID
95606181
Dato for offentliggørelse
10. august 2016
Udgivelsesdato
8. august 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Omfang
146 s.
Udgave/version
1. udgave, 1. oplag
ISBN
978-87-7916-376-8
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Frilæsning
      • 6.- 10. klassetrin (F.95.c)
Pris (ekskl. moms) og vilkår
184,00 kr.
Emneord
pubertet, internettet, mobning, digital mobning, ulovlig billeddeling, nøgenfotos, hævnporno
Klassetrin
7.-10. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Dansk
        • 10. klasse
          • Fortolkning (obligatorisk): Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster
            • Fortolkning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om metoder til at opstille belæg for sin fortolkning (vejledende mål)
              • Eleven kan på baggrund af litterær indsigt og omverdensforståelse konkludere sig frem til en teksts mulige fortolkninger (vejledende mål)
            • Oplevelse og indlevelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om temaers universelle gyldighed (vejledende mål)
              • Eleven kan opleve tekster som meningsfulde for eget liv og en øget omverdensforståelse (vejledende mål)
            • Perspektivering (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om samspillet mellem en tids litteratur og samfundets struktur (vejledende mål)
              • Eleven kan selvstændigt og reflekteret sætte tekster i relation til eget voksen- og samfundsliv og se handlemuligheder (vejledende mål)
            • Undersøgelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om dybtgående undersøgelsesformer (vejledende mål)
              • Eleven kan gennemføre en indsigtsfuld analyse af en tekst (vejledende mål)
            • Vurdering (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om vurderingsmetoder vedrørende teksters anvendelighed (vejledende mål)
              • eleven kan selvstændigt og reflekteret vurdere en tekst ud fra egne og andres fortolkninger og blive bevidst om handlemuligheder (vejledende mål)
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan deltage reflekteret i kommunikation i komplekse formelle og sociale situationer
            • It og kommunikation (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om digitale kommunikationsteknologiers betydning og anvendelighed i samfundet (vejledende mål)
        • 7. - 9. klasse
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan deltage reflekteret i kommunikation i komplekse formelle og sociale situationer
            • It og kommunikation (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om kommunikationsetik (vejledende mål)
              • Eleven kan diskutere betydningen af digitale kommunikationsteknologier for eget liv og fællesskab (vejledende mål)
              • Eleven kan diskutere etiske spørgsmål vedrørende kommunikation på internettet (vejledende mål)
      • Medier - valgfag
        • 7./8./9. klasse
          • Medieanalyse (obligatorisk): Eleven kan vurdere medieproduktioner i et kulturelt perspektiv
            • Mediekultur (obligatorisk område)
              • Eleven kan vurdere betydningen af medier i sociale og kulturelle sammenhænge (vejledende mål)
      • Tysk
        • 8. - 9. klasse
          • Kultur og samfund (obligatorisk): Eleven kan forstå og anvende forståelse for kultur
            • Tysk som adgang til verden (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om kommunikationsregler for sociale medier i en tysksproget kontekst (vejledende mål)