Kommentarer

Fra snublesten til byggesten. Matematikdidaktiske muligheder  

Udgiver:
Frydenlund
Materialetype:
 
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Grundskole
Matematik
Hhx
Matematik
Htx
Matematik
Stx
Matematik
Hf
Matematik
Registreret af:
Frydenlund

Bogen giver en række bud på, hvordan du som lærer kan hjælpe dine elever til en bedre forståelse for matematik, så de undgår personlige nederlag og at støde på barrierer i forhold til senere uddannelsesvalg og jobmuligheder. Nogle elever knokler løs i matematiktimerne, læser lektier, laver deres opgaver og opnår alligevel ikke et basalt greb om faget. De har læringsvanskeligheder i matematik. Bogen formidler erfaringerne fra landets første videreuddannelse til matematikvejleder og fortæller gennem en række cases, hvordan man kan arbejde med elever, der har svært ved faget matematik. Her er både erfaringer om elever, hvis læringsvanskeligheder ikke kunne overvindes trods ihærdig indsats fra alle sider, og solstrålehistorier om elever, der kom et eller flere skridt videre. Med udgangspunkt i den matematikdidaktiske forskning på området indleder bogen med et kapitel om det teoretiske og praktiske grundlag. Redaktørinfo: Mogens Niss er cand.scient., professor og dr.h.c. ved Roskilde Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC. Uffe Thomas Jankvist er cand.scient. og ekstern lektor ved Roskilde Universitet. Han er leder på matematikvejlederprogrammet ved RUC. 

Bogkortets ID
92286699
Dato for offentliggørelse
19. januar 2016
Udgivelsesdato
1. januar 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Redaktører
Mogens Niss, Uffe Thomas Jankvist
Omfang
124 s.
Udgave/version
1. udgave, 1. oplag
ISBN
9788771186093
Pris (ekskl. moms) og vilkår
199,20 kr.
Emneord
Matematik, Didaktik, Cases, Matematikspecifikke læringsvanskeligheder
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Matematik
  • Hf
    • Matematik
  • Hhx
    • Matematik
  • Htx
    • Matematik
  • Stx
    • Matematik