Kommentarer

d'dansk Fællesbog Børnehaveklassen  

Serietitel:
d'dansk
Forfattere:
Lena Bülow-Olsen, Vibeke Skaarup, Susanne Kjær Harms
Materialetype:
 
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Grundskole
Børnehaveklassen
Registreret af:
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S

d’dansk integrerer og kvalificerer læse-, skrive- og litteraturundervisningen i indskolingen. d’dansk giver et solidt fonologisk fundament og integrerer fra begyndelsen læseforståelse, sprogforståelse, afkodning og gode læseoplevelser. Eleverne er aktive i klare strukturer og organisationsformer og har allerede fra begyndelsen fokus på egen læreproces. 

Bogkortets ID
90685016
Dato for offentliggørelse
3. november 2015
Udgivelsesdato
19. oktober 2015
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Omfang
112
Udgave/version
1
ISBN
9788723511522
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk, begynderundervisning
      • Dansksystemer (F.07.e)
Pris (ekskl. moms) og vilkår
161,00 kr.
Emneord
læsning, litteratur, dansk, afkodning, skrivning
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Børnehaveklassen
        • Børnehaveklassen
          • Sprog (obligatorisk): Eleven er opmærksom på forskellige måder at anvende sprog på
            • Fortælling (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om fortællestruktur i fakta og fiktion (vejledende mål)
              • Eleven kan gengive indhold af tekster (vejledende mål)
            • It og digitale medier (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om ikoner og værktøjer i digitale medier (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med digitale medier i arbejdet med sprog (vejledende mål)
            • Læsning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om læseretning og enkle ordlæsestrategier (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med at læse små tekster i forskellige medier (vejledende mål)
            • Samtale (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om talesprogets funktioner (vejledende mål)
              • Eleven kan veksle mellem at lytte og udtrykke sig (vejledende mål)
            • Skrivning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om det alfabetiske princip, skriveretning og sætningsopbygning (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med at skrive små tekster (vejledende mål)
            • Sproglig bevidsthed (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om bogstavlydforbindelser og enkle regler for ord- og sætningsdannelse (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med rim, bogstavlyde, ord og sætningsdannelse (vejledende mål)