Kommentarer

Icebreaker-spillet  

Forfattere:
Jens Fisker Carlsbæk
Udgiver:
Mindshop
Materialetype:
 
Indhold:
Aktiviteter - laborativt materiale
Målgruppe:
Grundskole
Engelsk
Hhx
Markedskommunikation
Htx
Dansk
Stx
Almen sprogforståelse, Engelsk
Hf
Dansk, Engelsk
Erhvervsuddannelser
Skolemiljø
Voksenuddannelser
Samarbejde og kommunikation
AMU
AMU til flygtninge og indvandrere og tværgående AMU
Mellemlange videregående uddannelser
Kreative og kunstneriske uddannelser, Pædagogiske uddannelser, Social- og Sundhedsuddannelser
Korte videregående uddannelser
Sundhedsuddannelser
Klassetrin:
7.-10. kl.
Registreret af:
Konsulentgruppen INNOVATOR og Mindshop v/Jens Fisker Carlsbæk

ICEBREAKER spillet Indhold: Spillet indeholder 100 forskellige spørgsmål (både på dansk og engelsk) i praktisk æske. Om spillet: Spillet er for alle, uanset om man er indadvendt eller udadvendt, og det kan medvirke til at møde nye mennesker eller få bedre kendskab til dem, man kender. Alle spørgsmålene er åbne og emnerne er nogle de fleste kender til – men de er som udgangspunkt ikke spørgsmål man traditionelt indleder en samtale med. Spørgsmålene vil få dig til at forstå endnu bedre, hvem du er, hvad du værdsætter og hvad det er, der giver dig energi og motivation. På en afslappende, sjov og hyggelig måde lære du dig selv, dine venner og kollegaer at kende. Brug kortene til at bryde isen og skabe nye relationer. Øvelse med kortene: 1) Hver deltager får et kort. 2) Underviser sætter tidsrammen, (f.eks. 10, 15 eller 20 min.). 3) Deltagerne finder sammen to og to. 4) Den ene af de to personer læser spørgsmålet fra kortet op for den anden, der svarer KORT (max. 1 minut) på spørgsmålet. Derefter stiller den anden person sit spørgsmål. 5) De to personer bytter kort med hinanden og finder en ny partner. Deltagere uden partner, giver tegn ved at række hånden i vejret. 6) Når en ny partner er fundet, gentages proceduren i punkt 4. 7) Øvelsen gentages med nye personer, til tiden er gået. 

Bogkortets ID
89384308
Dato for offentliggørelse
29. juli 2015
Udgivelsesdato
10. august 2015
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Designer
Mambojambo
Omfang
Æske med 100 kort (spørgsmål på engelsk og dansk)
Udgave/version
1. udgave, 1. oplag
ISBN
978-87-88249-23-1
Pris (ekskl. moms) og vilkår
160 kr. pris er ekskl. moms og ekspedition Særpris ved køb af 5 sæt
Emneord
Feedback, Team, Lejrskole, Ny klassesammensætning, Fortæl, Spørg, Social, Spil, Udviklingsspil, RUS-tur, projektstart, icebreaker, lær hinanden at kende
Klassetrin
7.-10. kl.
Læringsmål
  • AMU
    • AMU til flygtninge og indvandrere og tværgående AMU
  • Erhvervsuddannelser
    • På tværs
      • Skolemiljø
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Engelsk
        • 10. klasse
          • Mundtlig kommunikation (obligatorisk): Eleven kan deltage i længere, spontane samtaler og argumentere for egne synspunkter på engelsk
        • 8. - 9. klasse
          • Mundtlig kommunikation (obligatorisk): Eleven kan deltage i længere spontane samtaler og argumentere for egne synspunkter på engelsk
  • Hf
    • Dansk
    • Engelsk
  • Hhx
    • Markedskommunikation
  • Htx
    • Dansk
  • Korte videregående uddannelser
    • Sundhedsuddannelser
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Kreative og kunstneriske uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
    • Social- og Sundhedsuddannelser
  • Stx
    • Almen sprogforståelse
    • Engelsk
  • Voksenuddannelser
    • Samarbejde og kommunikation
Kommentar til brug i undervisningen
Brug Icebreaker til: 1:1 samtaler som uformelle spørgsmål, der giver et nyt indblik i personen, du taler med. En gruppe af nye personer der med isbrydende spørgsmål kan lære hinanden bedre at kende og skabe nærvær i relationen til hinanden. En eksisterende gruppe f.eks. klasse, der skal lære hinanden at kende på en mere uformel måde. Alle øvelser fra 20 - 60 minutter.