Kommentarer

Ajnstajn Idébog  

Forfattere:
Elsebeth Otzen, Yvonne Lund
Udgiver:
special-pædagogisk forlag
Materialetype:
 
Indhold:
Lærervejledning
Målgruppe:
Grundskole
Børnehaveklassen, Dansk
Klassetrin:
0.-7. kl.
Registreret af:
Special-pædagogisk forlag

Rap mod mobning! Der er meget fokus på mobning, og der bliver gjort en stor indsats for at komme mobning til livs. Det er hverken let eller ligetil. Der findes allerede gode og brugbare materialer til forebyggelse og bekæmpelse af mobning, men det er vigtigt at få så mange indgangsvinkler som muligt. Rap mod mobning er et utraditionelt og godt bud. Ajnstajn bliver mobbet, men finder en ven og får succes. Historien er skrevet på vers og indspillet som rap. Idébogen er et katalog af inspiration til underviseren med temaerne: drilleri og mobning, stærke og svage sider, venskab, mig og de andre, krop og sundhed, drama foruden sproglige emner som rim, ord, sætninger og vendinger. Til hvert tema er der opgaver og forslag til arbejdet sammen med eleverne. 

Bogkortets ID
877240
Dato for offentliggørelse
21. januar 2008
Udgivelsesdato
21. januar 2008
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Illustrator
Jeanette Rapp
Omfang
36 sider, ill
Udgave/version
1
ISBN
978-87-7607-366-4
DK5
86
FAUST
27103820
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk, begynderundervisning
      • Øvrige begyndermaterialer (F.07.l)
Sprog
Dansk
Pris (ekskl. moms) og vilkår
98,-
Emneord
sociale kompetencer, mobning , venskab, udenfor
Klassetrin
0.-7. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Børnehaveklassen
        • Børnehaveklassen
          • Engagement og fællesskab (obligatorisk): Eleven kan bidrage til fællesskabet og drage omsorg for sig selv og andre
            • Følelser (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om følelser og deres udtryk (vejledende mål)
              • Eleven kan handle hensigtsmæssigt på egne og andres følelser (vejledende mål)
      • Dansk
        • 1. - 2. klasse
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer
            • Dialog (obligatorisk område)
              • Eleven kan bruge talesprog i samtale og samarbejde (vejledende mål)
              • Eleven kan veksle mellem at lytte og ytre sig (vejledende mål)