Kommentarer

Ajnstajn  

Forfattere:
Thøger Johnsen
Udgiver:
special-pædagogisk forlag
Materialetype:
 
Indhold:
Supplerende materiale
Målgruppe:
Grundskole
Børnehaveklassen, Dansk
Klassetrin:
0.-7. kl.
Registreret af:
Special-pædagogisk forlag

Rap mod mobning! Der er meget fokus på mobning, og der bliver gjort en stor indsats for at komme mobning til livs. Det er hverken let eller ligetil. Der findes allerede gode og brugbare materialer til forebyggelse og bekæmpelse af mobning, men det er vigtigt at få så mange indgangsvinkler som muligt. Rap mod mobning er et utraditionelt og godt bud. Ajnstajn bliver mobbet, men finder en ven og får succes. Historien er skrevet på vers og indspillet som rap. Bogen er illustreret med pragtfulde farvetegninger af Jeanette Rapp. Historien fortælles gennem en hundehvalp, for at gøre det lettere for eleven at spejle sig i hovedpersonen. Ajnstajn kan ikke komme til, når han skal die hos sin mor. Han bliver skubbet væk og ender med at gå sin vej. En dag møder han rotten Rosa. De to løber væk ud i den store verden. Ajnstajn vinder et Rap Grand Prix og bliver anerkendt. 

Bogkortets ID
877211
Dato for offentliggørelse
21. januar 2008
Udgivelsesdato
21. januar 2008
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Illustrator
Jeanette Rapp
Omfang
28 sider, gennemill.
Udgave/version
1
ISBN
978-87-7607-332-9
DK5
78.69
FAUST
44358352
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk, begynderundervisning
      • Øvrige begyndermaterialer (F.07.l)
Sprog
Dansk
Pris (ekskl. moms) og vilkår
71,00
Emneord
sociale kompetencer, mobning , venskab, udenfor, børnemusik, børnesange, hip hop, vokal, rap, instrumental, 2000-2009, Danmark
Klassetrin
0.-7. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Børnehaveklassen
        • Børnehaveklassen
          • Engagement og fællesskab (obligatorisk): Eleven kan bidrage til fællesskabet og drage omsorg for sig selv og andre
            • Følelser (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om følelser og deres udtryk (vejledende mål)
              • Eleven kan handle hensigtsmæssigt på egne og andres følelser (vejledende mål)
      • Dansk
        • 1. - 2. klasse
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer
            • Dialog (obligatorisk område)
              • Eleven kan bruge talesprog i samtale og samarbejde (vejledende mål)
              • Eleven kan veksle mellem at lytte og ytre sig (vejledende mål)