Kommentarer

d'dansk, Lærervejledning, 3. kl.  

Serietitel:
d'dansk
Forfattere:
Lena Bülow-Olsen, Vibeke Skaarup, Susanne Kjær Harms
Udgiver:
Alinea
Materialetype:
 
Indhold:
Lærervejledning
Målgruppe:
Grundskole
Dansk
Klassetrin:
3. kl.
Registreret af:
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S

d’dansk Lærervejledning 3. klasse gennemgår tankerne bag d’dansk og giver forslag og ideer til undervisningen. Lærervejledningen byder på en grundig side til side-vejledning til Fællesbog og Træningshæfte, beskrivelser af og forslag til arbejdet med Fællesbogens kunstbilleder samt artikler om brug af blog og film i undervisningen. Desuden er der vejledning til arbejdet med d’dansk MiniLæseforståelse 2 samt d’dansk Læseforståelse A. 

Bogkortets ID
83495180
Dato for offentliggørelse
14. november 2014
Udgivelsesdato
14. november 2014
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Omfang
152 sider
Udgave/version
1.udgave, 1. oplag
ISBN
978-87-23-50406-7
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk
      • Dansksystemer (F.08.a)
Pris (ekskl. moms) og vilkår
699,00 kr.
Emneord
Dansk
Klassetrin
3. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Dansk
        • 3. - 4. klasse
          • Fortolkning (obligatorisk): Eleven kan forholde sig til velkendte temaer i eget og andres liv gennem undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
            • Fortolkning (obligatorisk område)
              • Eleven kan forklare sin tekstforståelse (vejledende mål)
              • Eleven kan udtrykke sin tekstforståelse ved at skifte fra en udtryksform til en anden (vejledende mål)
            • Oplevelse og indlevelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om mundtlige, kropslige og billedlige udtryksformer (vejledende mål)
              • Eleven har viden om tomme pladser og teksters tid og rum (vejledende mål)
              • Eleven kan dramatisere litteratur og andre æstetiske tekster gennem oplæsning og tegning (vejledende mål)
              • Eleven kan udtrykke sig om tekstens univers (vejledende mål)
            • Perspektivering (obligatorisk område)
              • Eleven kan sætte tekster i forhold til forfatterskabers særpræg (vejledende mål)
              • Eleven kan sætte teksters tema ind i et tidsperspektiv (vejledende mål)
            • Undersøgelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om enkle metoder til at afdække virkemidler i en tekst (vejledende mål)
              • Eleven har viden om personkarakteristik (vejledende mål)
              • Eleven kan undersøge personers motiver, konflikter og handlinger (vejledende mål)
              • Eleven kan undersøge virkemidler (vejledende mål)
            • Vurdering (obligatorisk område)
              • Eleven kan deltage i samtale om teksters kvalitet (vejledende mål)
              • Eleven kan sammenholde egen tolkning med andres tolkning (vejledende mål)
          • Fremstilling (obligatorisk): Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i velkendte faglige situationer
            • Forberedelse (obligatorisk område)
              • Eleven kan opdele fremstillingsprocessen i mindre dele (vejledende mål)
              • Eleven kan udarbejde ideer på baggrund af andre tekster (vejledende mål)
            • Fremstilling (obligatorisk område)
              • Eleven kan udarbejde multimodale tekster (vejledende mål)
              • Eleven kan udtrykke sig kreativt og eksperimenterende (vejledende mål)
            • Korrektur (obligatorisk område)
              • Eleven kan stave med udgangspunkt i ordenes betydningsdele (vejledende mål)
              • Eleven kan sætte tegn (vejledende mål)
            • Præsentation og evaluering (obligatorisk område)
              • Eleven kan udføre en mundtlig fremlæggelse (vejledende mål)
              • Eleven kan vurdere produktets kvalitet, formål, struktur og layout (vejledende mål)
            • Respons (obligatorisk område)
              • Eleven kan give respons på teksters genre og formål (vejledende mål)
              • Eleven kan give respons på teksters genre og struktur (vejledende mål)
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer
            • Dialog (obligatorisk område)
              • Eleven kan indgå i dialog i mindre grupper (vejledende mål)
              • Eleven kan lytte aktivt til andre og følge op med spørgsmål og respons (vejledende mål)
            • It og kommunikation (obligatorisk område)
              • Eleven kan begå sig i et virtuelt univers (vejledende mål)
              • Eleven kan forholde sig bevidst til konsekvenserne af sin færden på internettet (vejledende mål)
            • Krop og drama (obligatorisk område)
              • Eleven kan dramatisere tekster og temaer sammen med andre (vejledende mål)
              • Eleven kan forstå eget og andres kropssprog (vejledende mål)
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse multimodale tekster med henblik på oplevelse og faglig viden
            • Afkodning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om ordklasser og regler for bøjning af ord (vejledende mål)
              • Eleven har viden om regler for sammensætning af ord (vejledende mål)
              • Eleven kan læse ord i tekster til klassetrinnet hurtigt og sikkert (vejledende mål)
            • Forberedelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om metoder til strukturering af viden (vejledende mål)
              • Eleven har viden om oplevelseslæsning og faglig læsning (vejledende mål)
              • Eleven kan formulere enkle læseformål (vejledende mål)
              • Eleven kan strukturere sin baggrundsviden (vejledende mål)
            • Sammenhæng (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om teksters påvirkende funktion (vejledende mål)
              • Eleven har viden om visualiseringsformer (vejledende mål)
              • Eleven kan gengive sin forestilling om tekstens situationer og sammenhænge (vejledende mål)
              • Eleven kan samtale om teksters budskaber (vejledende mål)
            • Tekstforståelse (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om læseforståelsesstrategier (vejledende mål)
              • Eleven har viden om tekstbånd (vejledende mål)
              • Eleven kan håndtere problemer med at forstå teksten (vejledende mål)
              • Eleven kan identificere elementer i teksten, som skaber sammenhæng (vejledende mål)