SmåP: Snyd en stemning  

Serietitel:
SmåP-aktivitet
Udgiver:
Station Next
Materialetype:
   
Indhold:
Aktiviteter - laborativt materiale, AV-materiale, Software (fagligt indhold), Supplerende materiale, Værktøjsprogrammer
Målgruppe:
Grundskole
Billedkunst, Billedkunst - valgfag, Dansk, Dansk som andetsprog - supplerende, Engelsk, Filmkundskab - valgfag, Medier - valgfag
Klassetrin:
4.-10. kl.
Registreret af:
Station Next

SmåP.dk er et selvinstruerende læringssite, hvor brugerne får redskaber til at producere små medieprodukter med et fagligt indhold. Her finder du aktiviteter, der kan bruges i alle fag af alle elever og lærere, uanset om de har medieerfaring eller ej. I aktiviteten Snyd en stemning arbejder brugerne med at skabe et univers, der passer til en bestemt genre. De tager egne billeder, søger materiale på nettet og arbejder med kommunikationsværktøjet Moodboard, som bruges af professionelle mediefolk til at formidle stemning ved hjælp af billeder. 

Bogkortets ID
82747694
Dato for offentliggørelse
16. december 2014
Udgivelsesdato
1. april 2014
Er læremidlet interaktivt?
Ja
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja
Særlige krav til udstyr?
Ja: Kamera og billedredigeringsprogram
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Redaktører
Susanne Wad, Torben Larsen
Emneord
It, Medier, Moodboard, Fotografering, Scenografi, Location, Pixlr
Klassetrin
4.-10. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Billedkunst
        • 3. - 5. klasse
          • Billedanalyse (obligatorisk): Eleven kan vurdere billeders anvendelse inden for forskellige kultur- og fagområder
          • Billedfremstilling (obligatorisk ): Eleven kan eksperimentere med og udtrykke sig i billeder med vægt på tematisering
          • Billedkommunikation (obligatorisk): Eleven kan udtrykke ideer og betydninger visuelt
      • Billedkunst - valgfag
        • 7./8./9. klasse
          • Billedanalyse (obligatorisk): Eleven kan analysere billeder og billeders funktioner i forskellige kulturer
          • Billedfremstilling (obligatorisk): Eleven kan formidle egne projekter med visuelle udtryk
      • Dansk
        • 3. - 4. klasse
          • Fortolkning (obligatorisk): Eleven kan forholde sig til velkendte temaer i eget og andres liv gennem undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
          • Fremstilling (obligatorisk): Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i velkendte faglige situationer
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan følge regler for kommunikation i overskuelige formelle og sociale situationer
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse multimodale tekster med henblik på oplevelse og faglig viden
        • 5. - 6. klasse
          • Fortolkning (obligatorisk): Eleven kan forholde sig til almene temaer gennem systematisk undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
          • Fremstilling (obligatorisk): Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i formelle situationer
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan kommunikere med bevidsthed om sprogets funktion i overskuelige formelle og sociale situationer
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse og forholde sig til tekster i faglige og offentlige sammenhænge
        • 7. - 9. klasse
          • Fortolkning (obligatorisk): Eleven kan forholde sig til kultur, identitet og sprog gennem systematisk undersøgelse og diskussion af litteratur og andre æstetiske tekster
          • Fremstilling (obligatorisk): Eleven kan udtrykke sig forståeligt, klart og varieret i skrift, tale, lyd og billede i en form, der passer til genre og situation
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan deltage reflekteret i kommunikation i komplekse formelle og sociale situationer
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan styre og regulere sin læseproces og diskutere teksters betydning i deres kontekst
      • Dansk som andetsprog - supplerende
        • 3. - 5. klasse
          • Lytning (obligatorisk): Eleven kan lytte aktivt med forståelse til varieret talt dansk
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse og forstå fiktive og ikke-fiktive tekster
        • 6. - 7. klasse
          • Lytning (obligatorisk): Eleven kan lytte aktivt med forståelse til nuanceret talt dansk
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse og forstå tekster i forhold til genre og fag
        • 8. - 9. klasse
          • Lytning (obligatorisk): Eleven kan lytte aktivt med forståelse til komplekst talt dansk
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse, forstå og vurdere tekster i forhold til genre og fag
      • Engelsk
        • 1. - 4. klasse
        • 5. - 7. klasse
        • 8. - 9. klasse
      • Filmkundskab - valgfag
        • 7./8./9. klasse
          • Filmanalyse (obligatorisk): Eleven kan vurdere filmproduktioner i et kulturelt perspektiv
          • Filmproduktion (obligatorisk): Eleven kan udtrykke sig i levende billeder i varierede filmgenrer
      • Medier - valgfag
        • 7./8./9. klasse
          • Medieanalyse (obligatorisk): Eleven kan vurdere medieproduktioner i et kulturelt perspektiv
          • Medieproduktion (obligatorisk): Eleven kan kommunikere med digitale medier i egne og fælles produktioner
Kommentar til brug i undervisningen
90 min.