Kommentarer

En overlevelsesguide for børn med indlæringsvanskeligheder  

Forfattere:
Gary Fisher , Rhoda Cummings
Udgiver:
Frydenlund
Materialetype:
 
Indhold:
Frilæsning, Supplerende materiale
Målgruppe:
Klassetrin:
1.-8. kl.
Registreret af:
Frydenlund

Denne bog er en letlæst og håndterbar hjælp til børn med indlæringsvanskeligheder. Kort og godt. I bogen fortæller en række børn om deres indlæringsvanskeligheder. Det er en diagnose mange børn lider af, og som gør det svært at følge med i skolen, få venner og i det hele taget få en hverdag til at fungere. Skrevet direkte til de 8-14-årige er det en letlæst guide til dem, der gerne vil forstå karakteren af deres vanskeligheder og have råd og svar på de mange spørgsmål, de tumler med. Via andres erfaringer sættes der således ord på følelser og erfaringer, som kan være svære at tackle. To børn i bogen fortæller eksempelvis: »Jeg snakker med min lærer, når de andre gør mig vred. Hun hjælper mig med at finde ud af, hvad det er, de egentlig siger«. Marcus, 11 år »Jeg har i hvert fald fundet ud af én ting, man ikke skal - dagdrømme. Man sidder der bare. Hvis du gør dét, så lærer du jo ikke så meget«. Ida, 9 år Bogen kan også med fordel læses af deres forældre, lærere eller af andre voksne i barnets nærhed, som ønsker at forstå barnet med indlæringsvanskeligheder bedre. 

Bogkortets ID
55847611
Dato for offentliggørelse
15. januar 2013
Udgivelsesdato
25. januar 2013
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Omfang
99 s.
Udgave/version
1. udgave, 2. oplag
ISBN
9788771180855
Pris (ekskl. moms) og vilkår
159,20 kr.
Emneord
indlæringsvanskeligheder, særlige behov, autisme, ADHD
Klassetrin
1.-8. kl.