Hent online materiale (0)

Kommentarer

Innovation C  

Forfattere:
Claus Holst Christensen, Kristian Philipsen, Pia Petersen
Materialetype:
  
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Htx
Innovation
Registreret af:
praxis

Innovation C er ”lillebror” til Innovation – entreprenørskab og intraprenørskab, der er skrevet af lektor Kristian Philipsen, Syddansk Universitet, og som udkom januar 2012. Hvor Innovation – entreprenørskab og intraprenørskab er tænkt som den ”fornuftige” storesøster, der bredt beskriver og gennemgår væsentlige teorier og modeller inden for fagområdet innovation, entreprenørskab og intraprenørskab, er Innovation C den mere sprælske lillebror, som udelukkende dækker kernestoffet i innovation på C-niveau: •Innovation i samfundet •Grundlæggende metoder til skabelse, udvikling og vurdering af ideer •Entreprenørskab og forretningsmodeller •Forretningsplan •Diffusion •Team og teamroller Innovation C er mindre omfangsrig, knap så akademisk, men til gengæld langt mere visuel end sin storesøster. Få af eksemplerne er de samme. De fleste er nye. ”Lillebror” indeholder desuden en række ”appetizers”, små opgaver, i hvert kapitel. Overordnet trækker Innovation C på de samme grundlæggende teoretiske forståelser og begreber som Innovation – entreprenørskab og intraprenørskab. De to bøger supplerer med andre ord hinanden. Begge bøger bygger på en fælles forståelse af innovation, som har afsæt i pentathlon-modellen, der består af disse fem hovedelementer: •Idegenering og invention •Prioritering •Implementering •Innovationsstrategi og konkurrenceevne •Mennesker og organisation  

Bogkortets ID
48959526
Dato for offentliggørelse
7. august 2012
Udgivelsesdato
7. august 2012
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Omfang
234 sider
Udgave/version
1. udgave
ISBN
978-87-5712-767-6
Pris (ekskl. moms) og vilkår
320,00 kr.
Emneord
Innovation, Entreprenørskab, Forretningsmodeller
Læringsmål
  • Htx
    • Innovation
      • C niveau