Kommentarer

Det ved vi om læreren som leder af klasser og undervisningsforløb  

Serietitel:
LP - læringsmiljø og pædagogisk analyse
Forfattere:
Thomas Nordahl
Materialetype:
 
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser
Registreret af:
DAFOLO A/S

I denne publikation sætter Thomas Nordahl fokus på, at det er lærerens ansvar at lede klasser og undervisningsforløb på en hensigtsmæssig måde, som giver eleverne et godt læringsudbytte. Lærere, som formår dette, fremstår som tydelige voksne, der samtidig er interesserede i og har et nært og godt forhold til eleverne, så de oplever at blive holdt af og anerkendt. Sådanne lærere motiverer eleverne til en arbejdsindsats, holder ro og skaber forudsigelighed i undervisningen, er engagerede og støttende for eleverne, og der er for eleverne ingen tvivl om, hvem der har ansvar eller bestemmer. 

Bogkortets ID
48493031
Dato for offentliggørelse
11. juli 2012
Udgivelsesdato
1. august 2011
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Serieredaktør
Ole Hansen og Thomas Nordahl
Omfang
64
Udgave/version
1. udgave
ISBN
978-87-7281-622-7
Pris (ekskl. moms) og vilkår
kr. 178,00 ekskl. moms
Emneord
LP, læringsmiljø , pædagogisk analyse
Læringsmål
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
      • Den frie lærerskole
      • Folkeskolelærer
Kommentar til brug i undervisningen
Bogen henvender sig til lærere, pædagoger og skoleledere. Bogen kan også anvendes af institutioner som ikke arbejder efter LP-modellen