Kommentarer

Et skridt ad gangen  

Forfattere:
Kirsten Mørk Mølvang
Udgiver:
special-pædagogisk forlag
Materialetype:
 
Indhold:
Lærervejledning
Målgruppe:
Grundskole
Børnehaveklassen, Dansk
Klassetrin:
0.-2. kl.
Registreret af:
Special-pædagogisk forlag

Der sker meget i børnenes hverdag, når de går fra børnehaven til skolen. De er ikke længere de store børn i skolegården. I skolen skal de lære at sidde stille, lytte til hinanden, vente på tur, række fingeren op for slet ikke at tale om alt det faglige, de også skal have lært. Det hele kan virke voldsomt. Et skridt ad gangen er et let tilgængeligt materiale med gode idéer til 0.-2. klasse - lige til at gå til, det rene guld til nye skolebørnsforældre og en hjælp til læreren i skole-hjemsamarbejdet. 

Bogkortets ID
37035177
Dato for offentliggørelse
2. februar 2012
Udgivelsesdato
1. februar 2012
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Omfang
vejledning og cd med 24 pdf'er med tekster og opgaver
Udgave/version
1
ISBN
978-87-7607-680-1
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk, begynderundervisning
      • Øvrige begyndermaterialer (F.07.l)
Pris (ekskl. moms) og vilkår
198,00
Emneord
sociale kompetencer, sociale færdigheder, læsetekster, forældrebrev, skole-hjem samarbejde
Klassetrin
0.-2. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Børnehaveklassen
        • Børnehaveklassen
          • Engagement og fællesskab (obligatorisk): Eleven kan bidrage til fællesskabet og drage omsorg for sig selv og andre
            • Følelser (obligatorisk område)
            • Samvær og samarbejde (obligatorisk område)
      • Dansk
        • 1. - 2. klasse
          • Kommunikation (obligatorisk): Eleven kan kommunikere med opmærksomhed på sprog og relationer i nære hverdagssituationer
            • Dialog (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om enkle samtaleformer (vejledende mål)
              • Eleven har viden om turtagning (vejledende mål)
              • Eleven kan bruge talesprog i samtale og samarbejde (vejledende mål)
              • Eleven kan veksle mellem at lytte og ytre sig (vejledende mål)