Kommentarer

Amoriner i luften  

Serietitel:
Dem fra sjette, Alrune-bøger
Forfattere:
Trine Juul Hansen
Udgiver:
ALRUNE A/S
Materialetype:
 
Indhold:
Frilæsning
Målgruppe:
Grundskole
Dansk
Klassetrin:
5.-7. kl.
Registreret af:
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S

Der skal være skolefest og 6. b glæder sig, de har fået lov til at overnatte på skolen bagefter. Gunse og Morten glæder sig særlig meget, de har nemlig kigget efter hinanden i lang tid. Desværre har Gunses mor købt en kjole, selvom Gunse kun går i bukser. Morten er ved at gå i baglås over, hvad han skal sige. Klassens eneste kærstepar Anna og Sebastian glæder sig også, men et lille uheld til festen er lige ved at ødelægge det hele. Handlingen foregår i 6. B og giver et detaljeret og autentisk indblik i en flok teenageres skole- og fritidsliv, som målgruppen 4.-6. klasse uden tvivl vil nikke genkendende til. Realistiske dagligdags situationer om et tæt, troværdigt venskab, forelskelser, konflikter, misforståelser og ikke mindst at se anderledes ud. Med andre ord – en helt almindelig flok drenge og piger i en helt almindelig sjette klasse. Helt almindelig, ja – men der kan hurtigt ske ting og sager i klassen, så alting bliver vendt på hovedet. I virkeligheden er det ikke altid så nemt at være tolv år og skulle opføre sig sådan, som alle andre helst vil have det. 

Bogkortets ID
19755189
Dato for offentliggørelse
24. marts 2010
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Illustrator
Louise Fechtenburg
ISBN
978-87-7369-773-3
DK5
86
FAUST
28158793
LIX LO
12.0
LIX ML
8.89
LIX sum
20.9
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Frilæsning
      • 6.- 10. klassetrin (F.95.c)
Sprog
Dansk
Pris (ekskl. moms) og vilkår
kr. 135,00 ex. moms
Emneord
venskaber, forelskelse, misforståelser, konflikter , venskab, skolen, piger, drenge, kærester, forelskelse
Klassetrin
5.-7. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Dansk
        • 5. - 6. klasse
          • Læsning (obligatorisk): Eleven kan læse og forholde sig til tekster i faglige og offentlige sammenhænge