Hent online materiale (0)

Kommentarer

Børnemeditationer  

Udgiver:
Perlefilm
Materialetype:
   
Indhold:
App, AV-materiale
Målgruppe:
Klassetrin:
0.-3. kl.
Registreret af:
Perlefilm v/Rikke Hallund

Børnemeditationer et æstetisk pædagogisk filmmateriale i børnehøjde som inspirerer og guider børn til at bruge meditation som en del af en varieret skoledag, og som kan gøre en praksis let tilgængelig for børn, lærere og pædagoger i undervisningen. Materiale består af 5 små eventyrlige animationsfilm. Børnemeditationer indeholder fem animationsfilm a ca. 7 min. 

Bogkortets ID
126786347
Dato for offentliggørelse
28. november 2019
Udgivelsesdato
27. november 2019
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: Android, Apple, Web
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja: Apple og Android
Særlige krav til udstyr?
Nej
Hvilke gængse webbrowsere kan det digitale læremiddel afvikles i?
Alle
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Instruktør
Rikke Hallund
Designer
Karoline Kalsø
Samarbejdspartnere
Dorte Brams, Claus Johnsen, Børneringen
Andre bidragydere
Catrine Angelin, Anette Hellan
Varighed
7 minutter
Omfang
5 film a 7 minutter
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Tværfaglige materialer
      • 0.- 2. klassetrin (F.81.a)
      • 3.- 5. klassetrin (F.81.b)
    • Øvrige fag/emner (F.89)
Emneord
Meditation, Film, Empati, Ro i klassen
Klassetrin
0.-3. kl.
Kommentar til brug i undervisningen
De fem animationsfilm vil kunne anvendes i den understøttende undervisning, bl.a. med henblik på at styrke koncentration og fordybelse. Meditationsfilmene lever desuden op til færdighedsmål om engagement og fællesskab, og styrker eleven i at drage omsorg for sig selv.