Kommentarer

Byg en Otto robot  

Forfattere:
Hans Jørn Schmidt
Materialetype:
   
Indhold:
Aktiviteter - laborativt materiale
Målgruppe:
Hhx
Innovation
Htx
Innovation
Hf
Innovation
Erhvervsuddannelser
Innovation, Erhvervsfag 3
Klassetrin:
6.-10. kl.
Registreret af:
Annevista

Otto robotten er en interaktiv robot, som faktisk er enkelt at lave. I modsætning til mange andre robotter bevæger Otto sig ikke ved hjælp af hjul. Hvad er det specielt ved Otto robotten? Otto er open source. Det betyder, at alle kan få lov at undersøge, ændre og udgive software til dette system. På siden er anvendt en Arduino Nano ATmega328 (kompatibel) som mikroprocessor og Arduino IDE som software. 

Bogkortets ID
126675703
Dato for offentliggørelse
23. november 2019
Udgivelsesdato
23. november 2019
Er læremidlet interaktivt?
Ja
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: Windows 10 eller MacBook med Mac Os X Snow Leopard (10.6) og nyere.
Særlige krav til udstyr?
Nej
Hvilke gængse webbrowsere kan det digitale læremiddel afvikles i?
Google Crome, Microsoft Edge, Safari 5
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Dansk ophavsret - ingen Creative Commons-licenser angivet.
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Sidetal
1 sider
Emneord
Otto, Arduino, Robot, interaktiv, programmering
Klassetrin
6.-10. kl.
Læringsmål
  • Erhvervsuddannelser
    • Grundfag
      • Innovation, Erhvervsfag 3
  • Hf
    • Innovation
  • Hhx
    • Innovation
  • Htx
    • Innovation