Kommentarer

ANALYSE AF HVORDAN UDDANNELSER FOR FLYGTNINGE/INDVANDRERE GENNEMFØRES SET I RELATION TIL SENERE DELTAGELSE I REGULÆRE FAGLIGE AMU KURSER, DECEMBER 2018  

Forfattere:
TUR, Transporterhvervets uddannelser
Materialetype:
  
Indhold:
Supplerende materiale, Lærervejledning
Målgruppe:
AMU
Transporterhvervet (TUR)
Registreret af:
Transporterhvervets Uddannelser

Formålet med dette analyseprojekt har været, i et samarbejde med transportskolerne, at undersøge, hvordan skolerne udbyder og gennemfører uddannelser for flygtninge/indvandrere. Undersøgelsen skal give inspiration til udvikling af relevante uddannelsesaktiviteter og –designs for målgruppen samt sikre samlet viden om, hvordan AMU-systemets muligheder for målgruppen konkret anvendes. I analysen vil der være fokus på hvordan de grundlæggende uddannelser i fælleskataloget (F/I forløb) udbydes og benyttes, herunder de muligheder AMU-bekendtgørelsen stiller til rådighed for tilrettelæggelsen af de særlige forløb til målgruppen, i samspil med de fagspecifikke AMU-uddannelser samt hvordan brugen af IGU uddannelsen har udviklet sig på transportskolerne og i hvordan den afvikles. Analysen vil også undersøge, hvordan transportskolerne markedsfører uddannelserne samt i relation hertil samarbejder med beskæftigelsessystemet og andre interessenter i branchen. 

Bogkortets ID
118012191
Dato for offentliggørelse
21. december 2018
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Emneord
ANALYSE AF HVORDAN UDDANNELSER FOR FLYGTNINGE/INDVANDRERE GENNEMFØRES SET I RELATION TIL SENERE DELTAGELSE I REGULÆRE FAGLIGE AMU KURSER
Læringsmål
  • AMU
    • Transporterhvervet (TUR)