Kommentarer

En visuel guide til computerkodning  

Forfattere:
Carol Vorderman
Udgiver:
Forlaget Bolden
Materialetype:
 
Indhold:
Grundbøger og systemer, Opslagsværk og samlinger
Målgruppe:
Htx
Kommunikation/it, Multimedier, Programmering
Stx
Mediefag, Multimedier
Erhvervsuddannelser
Teknologi
Korte videregående uddannelser
Tekniske og teknologiske uddannelser
Klassetrin:
4.-10. kl., Specialundervisning
Registreret af:
FORLAGET BOLDEN ApS

Er du interesseret i computerspil og animation? Vil du gerne lære at kode dine egne computerprogrammer? ''En visuel guide til computerkodning'' er, hvad enhver spirerende computerprogrammør har brug for. Farverig grafik kombineret med trin-for-trin instruktioner gør kunsten at kode enkel, overskuelig og sjov, selv for nybegyndere. Bogen gennemgår, lige fra basal kodning til sjove projekter, hvordan du bygger spil og animationer med to forskellige computersprog - Scratch og Python. Stoffet er nemt at gå til, og den overskuelige formidling i ''En visuel guide til computerkodning'' gør selv de sværere dele af kodning sjovt og nemt at forstå. 

Bogkortets ID
117368307
Dato for offentliggørelse
28. november 2018
Udgivelsesdato
1. august 2018
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Sidetal
224 sider
Udgave/version
1. udgave, 3. oplag
ISBN
9788771068016
Pris (ekskl. moms) og vilkår
kr. 119,96
Emneord
Computersprog , Programmering , scratch, python, kodning
Klassetrin
4.-10. kl., Specialundervisning
Læringsmål
  • Erhvervsuddannelser
    • Grundfag
      • Teknologi
  • Htx
    • Kommunikation/it
      • A niveau
      • C niveau
    • Multimedier
      • C niveau
    • Programmering
      • C niveau
  • Korte videregående uddannelser
    • Tekniske og teknologiske uddannelser
  • Stx
    • Mediefag
      • B niveau
      • C niveau
    • Multimedier
      • C niveau
Kommentar til brug i undervisningen
Trin-for-trin guide til programmering med programmerne Scratch og Python. Den meget visuelle tilgang og tilgængelighed til materialet gør at børnenes opmærksomhed hurtigt bliver fanget, da de får resultater med det samme.