Kommentarer

Lær at kode C#, Elevbog/Web  

Serietitel:
Lær at kode
Forfattere:
Lauritz Christian Holme, Mads Villum Nielsen
Materialetype:
  
Indhold:
Grundbøger og systemer
Målgruppe:
Grundskole
Biologi, Byggeværksted, Dansk, Dansk som andetsprog - basis, Dansk som andetsprog - supplerende, Engelsk, Fransk, Fransk - valgfag, Fysik/kemi, Færdselslære, Geografi, Historie, Idræt, Iværksætter, Jordbrug, Kristendomskundskab, Madværksted, Matematik, Metal/motorværksted, Modersmålsundervisning, Naturfag, Produktudvikling og formgivning, Samfundsfag, Serviceværksted, Sundhed og sociale forhold, Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab, Teknologi og kommunikation , Teknologiværksted, Tysk, Tysk - valgfag, Virksomhedsfag
Klassetrin:
10. kl.
Registreret af:
LINDHARDT OG RINGHOF FORLAG A/S

Dette er en flergangsbog til undervisning i kodning i 7.-9. klasse. Lær at kode i C#, som er et 'rigtigt' programmeringssprog. Bogen rummer 20 trin-for-trin-opgaver, som alle har relevans for matematikundervisningen. Du lærer fx at lave en procent-beregner, en gange-maskine, en brøk-forkorter og et 'sten-saks-papir-spil', samtidig med at du lærer de grundlæggende elementer i C#. På lærkode.alinea.dk finder du videoevejledninger, som gør det nemt at komme i gang, samt løsninger til ekstraopgaverne. Bemærk: Vi bestræber os på at anvende programmer, som er gratis tilgængelige på bogens udgivelsestidspunkt. Alinea er ikke udvikler eller ejer af de programmer, som anvendes i arbejdet med Lær at kode, og kan ikke holdes ansvarlig for ændringer i vilkårene for brugen af disse programmer. 

Bogkortets ID
117230575
Dato for offentliggørelse
21. november 2018
Udgivelsesdato
15. marts 2018
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Nej
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Nej
Særlige krav til udstyr?
Nej
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Brugsrettigheder
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende
Redaktør
Lise Nerlov
Sidetal
56 sider
Udgave/version
1
ISBN
9788723528612
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Datalære/informatik
  • Gymnasiale uddannelser
    • Datalære/informatik
  • Ungdoms- og voksenuddannelse
    • Datalære/informatik
Pris (ekskl. moms) og vilkår
116
Emneord
Lær at kode i C#, 7.-9. klasse, programmering, kodning
Klassetrin
10. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Biologi
        • 7. - 9. klasse
      • Byggeværksted
        • 10. klasse
      • Dansk
        • 10. klasse
        • 7. - 9. klasse
      • Dansk som andetsprog - basis
        • 10. klasse (obligatorisk område)
      • Dansk som andetsprog - supplerende
        • 10. klasse
      • Engelsk
        • 10. klasse
      • Fransk
        • 10. klasse
      • Fransk - valgfag
        • 7. - 9. klasse
      • Fysik/kemi
        • 10. klasse
        • 7. - 9. klasse
      • Færdselslære
        • 7. - 9. klasse
      • Geografi
        • 7. - 9. klasse
      • Historie
        • 7. - 9. klasse
      • Idræt
        • 10. klasse
      • Iværksætter
        • 10. klasse
      • Jordbrug
        • 10. klasse
      • Kristendomskundskab
        • 10. klasse
        • 7. - 9. klasse
      • Madværksted
        • 10. klasse
      • Matematik
        • 10. klasse
        • 7. - 9. klasse
      • Metal/motorværksted
        • 10. klasse
      • Modersmålsundervisning
        • 7. - 9. klasse
      • Naturfag
        • 10. klasse
      • Produktudvikling og formgivning
        • 10. klasse
      • Samfundsfag
        • 10. klasse
      • Serviceværksted
        • 10. klasse
      • Sundhed og sociale forhold
        • 10. klasse
      • Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
        • 7. - 9. klasse
      • Teknologi og kommunikation
        • 10. klasse
      • Teknologiværksted
        • 10. klasse
      • Tysk
        • 10. klasse
      • Tysk - valgfag
        • 7. - 9. klasse
      • Virksomhedsfag
        • 10. klasse