Kommentarer

Mål med mening - mellem dannelse og målstyring  

Materialetype:
 
Indhold:
Supplerende materiale
Målgruppe:
Mellemlange videregående uddannelser
Pædagogiske uddannelser
Registreret af:
Hans Reitzels Forlag

Det pædagogiske pendul svinger mellem ekstremer: Bølger med fokus på mål, evidens, effektivisering og lignende bliver afløst af øget interesse for samfundskritiske og dannelsesorienterede tilgange. Konsekvensen er, at de fornuftige erkendelser, der måske har været i den bølge, der ebber ud, bliver glemt. Læringsmålstyring i den danske folkeskole har været en meget stor bølge, men den står her i midten af 2018 ved udgangen af sin kortvarige epoke. Vi argumenterer i denne bog for, at vejen frem er mål med mening og ikke den totale forkastelse af læringsmål i undervisning og skole eller den totale forherligelse af samme. Mål med mening henvender sig til alle, der arbejder for at gøre den danske folkeskole bedre. 

Bogkortets ID
113280551
Dato for offentliggørelse
29. maj 2018
Udgivelsesdato
1. juni 2018
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Brugsrettigheder
Dansk ophavsret - ingen Creative Commons-licenser angivet.
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Redaktør
Per Fibæk Laursen
ISBN
9788741271330
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Kr. 180,-
Emneord
folkeskolen
Læringsmål
  • Mellemlange videregående uddannelser
    • Pædagogiske uddannelser
      • Folkeskolelærer