Kommentarer

Den vilde hund  

Serietitel:
Drilleord II Serien
Forfattere:
Eag V. Hansn
Materialetype:
 
Indhold:
Grundbøger og systemer, Frilæsning
Målgruppe:
Dagtilbud
Sproglig udvikling
Grundskole
Børnehaveklassen, Dansk
Aldersgruppe:
3-6 år
Klassetrin:
0.-2. kl., Specialundervisning
Registreret af:
Alkalær ApS

Denne bog omhandler problematikken om stumt d. Historien om den vilde hund foregår i Rusland, hvor pigen Natascha og hendes far Ivan bor. Natascha redder en dag en vild hund i skoven, men da hun kommer hjem med hunden, tror hendes far at det er en ulv og vil skyde den. Kan hun mon redde hunden igen? Det er den 6. bog i Drilleord II serien og skal bruges med undervisningsmaterialet Drilleord II. 

Bogkortets ID
111816050
Dato for offentliggørelse
6. april 2018
Udgivelsesdato
21. februar 2018
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Sidetal
36 sider
Udgave/version
1. udgave, 1. oplag
ISBN
978-87-91576-55-3
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Dansk, begynderundervisning
      • Auditiv perception (F.07.a)
      • Bogstavindlæring/bogstavtræning (F.07.g)
      • Dansksystemer (F.07.e)
      • Ordindlæring/ordtræning (F.07.h)
      • Skriftlig dansk (F.07.i)
      • Sproglig træning og begrebsindlæring (F.07.f)
      • Taktil perception (F.07.b)
      • Visuel perception (F.07.c)
      • Øje-hånd koordination, motorisk træning (F.07.d)
      • Øvrige begyndermaterialer (F.07.l)
    • Dansk
      • Dansksystemer (F.08.a)
      • Indføring i tekstlæsning (F.08.b)
      • Perioder og forfatterskab (F.08.c)
      • Specialundervisning (F.08.r)
      • Sproglære (F.08.j)
      • Temaer og genrer (F.08.d)
    • Dansk som andetsprog
      • Lærebøger/grundbøger (F.09.a)
      • Tekster (F.09.b)
      • Øvrige materialer (herunder materialer til lærerbrug) (F.09.g)
    • Frilæsning
      • 0.- 2. klassetrin (F.95.a)
  • Specialundervisning
    • Dansk
      • Auditiv perception (S.07.a)
      • Bogstavindlæring/bogstavtræning (S.07.g)
      • Dansksystemer (S.07.e)
      • Læse-/stavekurser og evalueringsmaterialer (S.07.u)
      • Ordindlæring/ordtræning (S.07.h)
      • Sproglig træning og begrebsindlæring (S.07.f)
      • Taktil perception (S.07.b)
      • Visuel perception (S.07.c)
      • Øje-hånd koordination, motorisk træning (S.07.d)
Pris (ekskl. moms) og vilkår
65,- inkl. moms. Ekspederes direkte fra forlaget.
Emneord
Stumt D
Aldersgruppe
3-6 år
Klassetrin
0.-2. kl., Specialundervisning
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Børnehaveklassen
        • Børnehaveklassen
          • Sprog (obligatorisk): Eleven er opmærksom på forskellige måder at anvende sprog på
            • Fortælling (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om fortællestruktur i fakta og fiktion (vejledende mål)
              • Eleven kan gengive indhold af tekster (vejledende mål)
            • Læsning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om læseretning og enkle ordlæsestrategier (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med at læse små tekster i forskellige medier (vejledende mål)
            • Samtale (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om talesprogets funktioner (vejledende mål)
              • Eleven kan veksle mellem at lytte og udtrykke sig (vejledende mål)
            • Skrivning (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om det alfabetiske princip, skriveretning og sætningsopbygning (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med at skrive små tekster (vejledende mål)
            • Sproglig bevidsthed (obligatorisk område)
              • Eleven har viden om bogstavlydforbindelser og enkle regler for ord- og sætningsdannelse (vejledende mål)
              • Eleven kan eksperimentere med rim, bogstavlyde, ord og sætningsdannelse (vejledende mål)
      • Dansk
        • 1. - 2. klasse
  • Dagtilbud
    • Tema
      • Sproglig udvikling