Hent online materiale (0)

Kommentarer

Den digitale junglebane  

Serietitel:
JungleBanen
Udgiver:
Martin Lindved
Materialetype:
  
Indhold:
App, Lærervejledning, Opslagsværk og samlinger, Software (fagligt indhold), Værktøjsprogrammer
Målgruppe:
Klassetrin:
0.-10. kl., Specialundervisning
Registreret af:
Fun Run Entertainment

Den digitale junglebane er en prisvindende didaktisk og pædagogisk model til implementering af it, leg og bevægelse i skolen. En model der har været under udvikling og brugt i de danske skoler siden 2010 ”Det er ikke bare spændende læringssituationer, Martin Lindved demonstrerer, men en helt ny didaktisk tilgang, som kan danne skole for mange andre lærere og pædagoger fremover" – Microsofts uddannelseschef, Danmark. Nu kan du downloade vores app JungleBanen og både lære konceptet at kende samt låne, oprette og dele digitale junglebaner.
 Med integreret Uni-C login system kan alle nemt og hurtigt komme i gang, med at udnytte appen og den digitale junglebanens mange muligheder i undervisningen. Appen er beregnet til både lærere og elever. Den kan bruges som forberedelsesværktøj eller direkte i undervisningen.
En kreativ undervisning hvor It, leg og bevægelse smelter sammen og er med til, at skabe lyst til læring og fordybelse. Med JungleBanen får du dit undervisningsmateriale sat ind i en ny sammenhæng og får skabt et uformelt læringsmiljø med fokus på bevægelse, IT og leg

Appen understøtter de 21. århundredes læringskompetencer, hvor samarbejde, deling, netværk og lyst til læring er Appens kerne i design og udvikling.

01 Download appen 02 Bestil licens på http://digijungle.dk Den digitale junglebane er afprøvet og udviklet direkte i undervisningsmiljøet af både lærere og elever. En simpel løsning på en skoledag, hvor bevægelse bliver integreret fagligt i undervisningen og hvor skolens digitale muligheder kan bruges let og kreativt. Få mere information, læs e-bøger og se vejledningsvideoer på vores hjemmeside http://digijungle.dk

JungleBanen er udviklet med støtte fra Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, Finansministeriet og KL 

Bogkortets ID
108062869
Dato for offentliggørelse
6. november 2017
Udgivelsesdato
1. august 2017
Er læremidlet interaktivt?
Ja
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Ja
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: Windows 10
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja: IOS IPad
Særlige krav til udstyr?
Nej
Anvendes et autentifikationssystem?
Ja: UNI-Login
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Dansk ophavsret - ingen Creative Commons-licenser angivet.
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Illustrator
Janni Voigt
Samarbejdspartner
ApplicateIT
Anden bidragyder
Karina Lindved
Udgave/version
1.3b
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Introduktionstilbud Skolelicens: Kr. 5,- pr. elev/år - Alle Ansatte gratis. (ved indkøb til hele skolen - Gælder til og med 31. dec. 2017) Normalpris Kr. 10,- Klasselicens: Kr. 20,- pr. elev/år - inkl. 2 ansatte Gratis licens: Gratis adgang 30 dage for hele skolen
Emneord
Bevægelse, IT, Leg, 21. århundredes læringskompetencer, Netværk, App, Uformel læringsrum, Facilitator, 21.skills, Entreprenørskab, Innovation, Entreprenørskab og innovation, Læringsfællesskaber, læringsstil
Klassetrin
0.-10. kl., Specialundervisning
Kommentar til brug i undervisningen
Konceptet kan bruges helt ned til 10 min i en lektion eller op til flere lektioner om dagen