Vis

Din søgning gav 170 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Psykologi, Pædagogik

Adfærdsproblemer hos børn og unge - teoretiske og praktiske opgaver

Forfattere:
Arne Tveit, Thomas Nordahl, Terje Manger, Mari-Anne Sørlie
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

Adfærdsproblemer er en af de store udfordringer i institutionen, i skolen, i børn og unge-forvaltningens regi, i børne- og ungdomspsykiatrien, i hjemmet og i fritiden. Bogen beskriver aktuelle teoretiske og empiriske tilgange – såvel (multi-)syst... 

 
Psykologi, Pædagogik

Adfærdsvanskeligheder hos børn

Forfattere:
May Britt Drugil
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

Denne bog formidler en evidensbaseret viden og praksis om adfærdsvanskeligheder hos børn i aldersgruppen 3 til 8 år. Den belyser, hvordan udvikling af adfærdsvanskeligheder kan forstås, hvad det er, der kendetegner de alvorlige adfærdsvanskeligheder... 

 
Psykologi, Pædagogik

ADHD - livslange perspektiver og særlige behov

Forfattere:
Hans Christoph Steinhausen (red), Alexandra Philipsen, Frank Hässler, Esther Sobanski
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

ADHD Livslange perspektiver og særlige behov adskiller sig fra andre bøger om ADHD ved, at den først og fremmest lægger vægt på sygdommens udviklingsperspektiver livet igennem. Bogen vil øge forståelsen af begrebet ADHD, hvordan lidelsen påvirker... 

 
Psykologi, Pædagogik

Adopterede børn med tidligt omsorgssvigt. En praktisk guide

Forfattere:
Charlotte Broberg
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

De fleste fagpersoner i skoleregi vil på et tidspunkt møde et adopteret barn, som har haft en svær start på livet. Det kan være af stor betydning at have indsigt i, at barnet er et ganske almindeligt barn, men at barnets historik adskiller sig fra... 

 
Psykologi, Pædagogik

Aktivitetsbog for børn med ADHD

Forfattere:
Lawrence E. Shapiro
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

Alle børn med ADHD ønsker at kunne håndtere deres symptomer, så de kan komme bedre ud af det med andre, få mere selvtillid og være gode i skolen, men de fleste af dem har ikke de færdigheder, der skal til for at kontrollere deres impulsive adfærd. D... 

 
Pædagogik

Almen Pædaogik - Pædagogikkens grundlæggende spørgsmål

Forfattere:
Alexander Von Oettingen
Udgiver:
Gyldendal Uddannelse
Beskrivelse:

Almen pædagogik er pædagogikkens videnskabsteori og uundværlig for alle, der står i den pædagogiske praksis. Især fordi pædagogik er modsætningsfyldt og indeholder spørgsmål, som ikke kan besvares entydigt: • hvad vil det egentlig sige at handle... 

 
Psykologi, Pædagogik

Anerkendende arbejde i skoler

Forfattere:
Elspeth McAdam, Peter Lang
Beskrivelse:

Forfatterne viser, hvordan det at praktisere anerkendende undersøgelser (Appreciative Inquiry – AI) er en måde at leve, relatere og være på, der afstedkommer en styrkebaseret og positiv tilgang til læring. Også den systemisk konstruktionistiske forst... 

 
Psykologi, Pædagogik

Anerkendende pædagogik

Forfattere:
Bente Lynge
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

En lettilgængelig indføring i hvad anerkendende pædagogik handler om, hvordan den praktiseres, hvordan den virker – og hvorfor den virker. Bogen veksler mellem historier, teorier, jordnær praksis og konkrete metoder til anvendelse med både mindre... 

 
Psykologi, Pædagogik

Anerkendende skoleledelse

Forfattere:
Grethe Andersen
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

En god skole er et lærings- og udviklingsrum for både elever og medarbejdere. Anerkendelse handler om at tro på det bedste i medarbejderne og skabe vilkår for, at de føler sig set hørt og forstået. Grundtænkningen er, at det at udvikle sig selv og... 

 
Psykologi, Pædagogik

Angst hos børn - Kognitiv terapi i teori og praksis

Forfattere:
Barbara Hoff Esbjørn (red.), Ingrid Leth (red.)
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

'Angst hos børn - Kognitiv terapi i teori og praksis' er en håndbog om angsten som psykisk lidelse, dens årsager, fremtræden og behandling. Første del af bogen er en indføring i teorier om angstlidelsernes opståen, udvikling og vedligeho... 

 
AVU, Dansk, Dansk som andetsprog, Pædagogik

Arrangerede sprog- og kulturmøder

Udgiver:
Susana Fernández, Ulla Prien, Louise Tranekjær, Merete Vonsbæk, Mads Jakob Kirkebæk, Karen Sonne Jacobsen
Beskrivelse:

Med temaet Arrangerede sprog- og kulturmøder præsenterer Sprogforum 64 tilgange til sprog- og kulturundervisning hentet fra danske og internationale sammenhænge. Temaet har en central plads i sprog- og kulturpædagogik og rejser spørgsmålet om, hvilke... 

 
Pædagogik

At fortælle sig selv

Forfattere:
Lene Brok
Udgiver:
Akademisk Forlag
Beskrivelse:

At fortælle sig selv handler om, hvordan pædagoger kan arbejde metodisk med fortællingen, og hvordan den mundtlige fortælling indgår som pædagogisk metode. Det gælder specielt i børnehaven og indskolingen, hvor projekter med eventyrfortælling kan... 

 
Billedkunst, Dansk, Historie, Håndarbejde, Kulturfag, Kulturforståelse, Pædagogik

At klæde sig på

Forfattere:
Jensen Birthe
Beskrivelse:

”At klæde sig på” er en online undervisningsressource, hvor elever i 4.-5. klasse , lærere, studerende og andre tekstilinteresserede uden fysisk besøg på museer vil kunne hente viden om den danske bondefamilies påklædning i tidsrummet 1770–1870.... 

  
(5) | 
Psykologi, Pædagogik

At kunne præstere - Når barnet ikke slår til i skolen

Forfattere:
Mel Levine
Udgiver:
Dansk psykologisk Forlag
Beskrivelse:

Mel Levine er særdeles anerkendt såvel i USA som herhjemme for sin viden om, hvordan man kan støtte børns læring og udvikling. I bogen punkterer han myten om, at der blot er tale om dovenskab, når et barn har problemer med at overkomme sit skolearbej... 

 
Pædagogik, Samarbejde og kommunikation