• Du er her:
  • Htx
  • Programmering

Programmering

Vis

Din søgning gav 25 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse
Filosofi og teknologi, Informationsteknologi, Matematik, Programmering

AlphaGo

Forfattere:
CPH:DOX
Beskrivelse:

Ingen havde troet, at en kunstig intelligens ville kunne mestre verdens mest avancerede spil, Go – et brætspil så komplekst, at det får Skak til at lige Fire på stribe. Og da slet ikke, at den kunstige intelligens faktisk ville kunne udfordre den... 

  
Fysik, Innovation, Matematik, Programmering, Teknologi

Arduino, Android apps og Bluetooth

Forfattere:
Hans Jørn Schmidt
Beskrivelse:

Bogen ”Arduino, Android apps og Bluetooth” er den anden bog på dansk i serien ”Min Arduino” og er en fortsættelse af bogen ” Kom godt i gang med Arduino”. Den nye bog i serien indeholder over 20 projekter, hvor der stort set i alle projekter er... 

  
(26) | 
Dansk, Design, Informationsteknologi, Innovation, Kommunikation/it, Multimedier, Programmering, Teknologi

ARTiFAKTi - Tony Oursler - Face to Face

Forfattere:
Anne Mette Høncke
Udgiver:
Formidlingsafdelingen på ARoS
Beskrivelse:

Materialet giver inspiration til arbejde med en moderne form for installations- og videokunst.  

  
(4) | 
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie

BBC Micro:bit

Beskrivelse:

BBC micro:bit er en microcontroller, som er skabt i et samarbejde mellem BBC og Microsoft og en masse partnere. Under navnet Ultra:bit er den delt ud til 60.000 4. klasser i 2018. BBC micro:bit har Bluetooth indbygget og kan derfor styres via... 

  
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie

BBC micro:bit klassesæt

Beskrivelse:

10 sæt micro:bit er nok til en hel klasse. Ofte arbejder eleverne bedst 2-3 sammen om projekterne. I sættet er der 10 micro:bits, 10 x 1 meter usb-kabel, 10 batteriholdere med jst-connector og 10 AAA-batterier. 

  
Biologi, Dansk, Design og produktion, Engelsk, Informationsteknologi, Kommunikation/it, Matematik, Programmering, Samfundsfag, Teknologi
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie
Biologi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Informationsteknologi (forsøgsfag), Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Erfaringer - en antologi om, hvad innovation i gymnasiet er, og hvorfor innovation i gymnasiet er relevant

Forfattere:
Anne-Birgitte Rasmussen, Kirsten M. Danielsen, Kirsten Lauta, Ivar Ørnby, Styregruppen for Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, Anne L. Kirketerp, Rikke Kortsen Okholm, Irmelin Funch Jensen, Troels Royster Olsen, Kristian' Jacobsen, Mie Marving, Julie Due Jensen, Eva Hofman-Bang, Søren Lundsgaard, Tine Astrup Eriksen, Ralkov Camilla, Danny Krasnik
Udgiver:
Erfaringer udgives med støtte fra EU Socialfond og som led i projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, 2012.
Beskrivelse:

Erfaringer er en antologi om, hvad innovation i gymnasiet er, og hvorfor innovation i gymnasiet er relevant. Artiklerne bygger på erfaringerne hos de 22 gymnasier, der har været aktive i det treårige projekt Innovationskraft og entreprenørskab på... 

  
Biologi, Bioteknologi, Byggeri og energi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Flipped Classroom

Forfattere:
Henning Romme Lund
Beskrivelse:

Flipped classroom – kom godt i gang handler om, hvordan man som lærer kan organisere sin undervisning med videoer samt fremstille og udvælge videoer til forskellige faglige formål, så man får mere tid til elevaktiverende aktiviteter. Udgivelsen indeh... 

  
(1) | 
Informationsteknologi, Kommunikation/it, Programmering

Grundbog i datalogi

Forfattere:
Martin Damhus
Beskrivelse:

Bogen er teknologineutral, dækker teoretisk bredt og er rig på figurer og analogier. Hovedtemaerne i bogen er: •Den fysiske opbygning af computer og netværk •Processor og maskinsprog •Operativsystem og kerne •Netværk, herunder internettet og... 

 
(1) | 
Biologi, Byggeri og energi, Dansk, Design, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Geovidenskab (forsøgsfag), Informationsteknologi, Informationsteknologi (forsøgsfag), Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Multimedier, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi, Teknologihistorie

Idéer der rykker

Beskrivelse:

Dvd'en indeholder en innovationsworkshop på Bredeværk og Interview med Irmelin Funch Jensen og Søren Lundsgaard. 

  
Innovation, International teknologi og kultur, Kommunikation/it, Materialeteknologi, Programmering, Teknologi, Teknologihistorie

Inventors Kit til micro:bit

Beskrivelse:

Med micro:bit og et USB-kabel (begge dele er ikke inkluderet) kan I med dette Inventors Kit fra Kitronik begynde at bygge kredsløb med det samme. Uden at lodde. I kan lave ialt 10 eksperimenter med BBC´s micro:bit - og den engelske guide-bog,... 

  
Design og produktion, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Innovation, Matematik, Programmering, Teknologi

LEGO® MINDSTORMS® Education EV3

Udgiver:
LEGO Education og MV-Nordic
Beskrivelse:

LEGO® MINDSTORMS® Education EV3 er centreret omkring den interaktive software, der lærer eleverne at designe, programmere og teste deres robotter. Problemløsning, naturvidenskab, samarbejde, kreativitet og innovation er nogle af de kompetencer, eleve... 

   
(2) | 
Biologi, Byggeri og energi, Design og produktion, Engelsk, Filosofi og teknologi, Fysik, Informationsteknologi, Informationsteknologi (forsøgsfag), Innovation, International teknologi og kultur, Kemi, Kommunikation/it, Matematik, Materialeteknologi, Proces, levnedsmiddel og sundhed, Programmering, Samfundsfag, Statik og styrkelære, Teknologi

Metoder - en samling af koncepter, forløb og metoder til brug for innovationsundervisning i gymnasiet

Forfattere:
Allan Kjær Andersen, Kamilla Røed, Camilla Ralkov, Ambassadører, tovholdere og faglige netværk ved de i projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, Irmelin Funch Jensen, Rikke Fuglsang Hove, Søren Lundsgaard, Christa S. Madsen, Anders Svejgaard Pors, Kirsten M. Danielsen
Udgiver:
Metoder udgives med støtte fra EU Socialfond og Re som led i projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden, 2012.
Beskrivelse:

Metoder er et katalog over drejebøger, forløb, metoder og øvelser til brug for innovationsundervisning i gymnasiet. Med udgangspunkt i en række kompetencer, der kendetegner den innovative elev, og i en række innovationsmodeller giver Metoder en... 

  
Fysik, Innovation, International teknologi og kultur, Matematik, Programmering

PC app til Fable robot

Udgiver:
Shape Robotics
Beskrivelse:

Fable er et modulært robotbyggesæt, som gør det muligt for enhver at skabe sine egne robotter, på få minutter. Forskellige moduler kan klikkes sammen på et utal af måder for at skabe robottens krop, sanser og bevægelser. Afhængigt af brugerens...