• Du er her:
  • Grundskole
Vis

Din søgning gav 322 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse

Læsedetektiven 2. Faglig læsning

Forfattere:
Elisabeth Arnbak
Beskrivelse:

Læsedetektiven 2 - Faglig læsning lærer eleverne at blive opmærksomme på forskellige læsemåder, og i hvilke sammenhænge de er effektive * at blive opmærksomme på særtræk ved berettende, instruerende og beskrivende tekster * at identificere tekstens... 

 

Læsedetektiven 2. Lærervejledning

Forfattere:
Elisabeth Arnbak
Beskrivelse:

Til dansk i 4.-5. klasse. "Læsedetektiven 1-3" er opgavebøger, der lærer eleverne metoder til, hvordan de kan læse sig til viden. Materialet tager udgangspunkt i en lang række forskelligartede hverdagstekster med særlig vægt på fagbøger.... 

 

Læseforståelse og tekstgenrer

Forfattere:
Line Knudsen
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Rapporten sætter fokus på, hvordan en genres formål bestemmer den måde, tekster inden for genren er organiseret på. Fx er tekstgenrer, som har til formål, at man kan slå oplysninger op i dem, ofte organiseret i tabeller. Hvis genrekendskab udvikles... 

 
Billedkunst

Læs et maleri

Udgiver:
Skovgaard Museet
Beskrivelse:

Hvilken betydning har farven i et billede? Hvad er forskellen på at male med tykke og tynde farvelag? Hvorfor bruger nogle kunstnere kun sort og hvidt? Hvad er forskellen på om det er forgrunden, mellemgrunden eller baggrunden der er mørk? I... 

  
(3) | 

Læseundervisning eller social træning?

Forfattere:
Ann Rytter Westerberg, Anette Kreutzer Kvist
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Der fokuseres tit på ”urolige” elever i skolen, defineret som ”elever, der er forstyrrende for sig selv og andre”. Nogle af disse elever har så store vanskeligheder, at de tilbydes undervisning i små grupper med ekstra lærerressourcer. Der arbejdes... 

 

Læseundervisning eller social træning?

Forfattere:
Anette Kreutzer Kvist, Ann Rytter Westerberg
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Der fokuseres tit på ”urolige” elever i skolen, defineret som ”elever, der er forstyrrende for sig selv og andre”. Nogle af disse elever har så store vanskeligheder, at de tilbydes undervisning i små grupper med ekstra lærerressourcer. Der arbejdes... 

 

Læseundervisning og testning, modeluner og faldgruber

Forfattere:
Walter H. MacGinitie
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Læserapporten hviler på mangeårige, omfattende studier af test set i relation til aktuel undervisning. Indledningsvis ses på læseundervisningen, derefter på undervisning og testning: Måske påvirker testningen ikke undervisningen, måske påvirker... 

 

Læseundervisning og testning, modeluner og faldgruber

Forfattere:
Walter H. MacGinitie
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Læserapporten hviler på mangeårige, omfattende studier af test set i relation til aktuel undervisning. Indledningsvis ses på læseundervisningen, derefter på undervisning og testning: Måske påvirker testningen ikke undervisningen, måske påvirker... 

 

Læsning mellem linjerne - kan læres!

Forfattere:
Lise Klok, Grethe Kjær
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Det er tankevækkende, at selv om de fleste elever på skolens mellemtrin kan afkode det, de læser, så har nogle af dem alligevel svært ved at ’gå i dialog med teksten’. De søger ikke umiddelbart efter mening og reflekterer i hvert fald sjældent over... 

 

Læsning mellem linjerne - kan læres!

Forfattere:
Grethe Kjær, Lise Klok
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Det er tankevækkende, at selv om de fleste elever på skolens mellemtrin kan afkode det, de læser, så har nogle af dem alligevel svært ved at ’gå i dialog med teksten’. De søger ikke umiddelbart efter mening og reflekterer i hvert fald sjældent over... 

 

Læsning - på elevens betingelser

Forfattere:
Jytte Jordal
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Alle lærere tager stilling til de undervisningsmaterialer, deres elever skal arbejde med. Det gælder ikke mindst i dansk, hvor der er tradition for meget forskellig udformning af materialer – både i indhold, form og sværhedsgrad. Jytte Jordal opregne... 

 

Læsning - på elevens betingelser

Forfattere:
Jytte Jordal
Udgiver:
Landsforeningen af Læsepædagoger
Beskrivelse:

Alle lærere tager stilling til de undervisningsmaterialer, deres elever skal arbejde med. Det gælder ikke mindst i dansk, hvor der er tradition for meget forskellig udformning af materialer – både i indhold, form og sværhedsgrad. Jytte Jordal opregne... 

 
Fransk

Maigret et le clochard, ER B

Forfattere:
Georges Simenon Limited
Beskrivelse:

À Paris, une nuit de mars, deux bateliers sortent de la Seine un clochard grièvement blessé. À lhôpital le médecin constate quil a été frappé à la tête avant dêtre jeté à leau. Le clochard sappelle le Toubib car il a été médecin à Mulhouse. Un jour,... 

 
Fransk

Maigret et le fantôme, ER B

Forfattere:
Georges Simenon Limited
Beskrivelse:

Linspecteur Lognon, aussi appelé linspecteur Malchanceux par le commissaire Maigret, est gravement blesse une nuit, quand il quitte lappartement dune jeune femme, Marinette Augier. Il parait que Lognon était sur une grosse affaire et passait des... 

 

Mango 1

Forfattere:
Cecilie Bogh
Beskrivelse:

Mango er et grammatikmateriale for 3.-8. klasse. Mango er kombinerede opslag- og arbejdsbøger, der lægger op til kursusbaseret undervisning. I Mango arbejder eleverne med inspirerende og appellerende opgaver, der gør det sjovt at lære grammatik....