• Du er her:
  • Grundskole

Din søgning gav 1557 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse

001 RET

Forfattere:
Michael Scheuer
Beskrivelse:

001 RET er et retteprogram til retning af afgangsprøver i matematik til FSA og FS10 – samtlige opgavesæt fra maj 2001, både sommer og vinter. Vil du rette endnu ældre sæt, kan du også gøre det i programmet, der er skrevet i Excel 2010 og ligger i... 

  

10. klasse på Erhvervsskolerne Aars

Forfattere:
Dorthe Bundgaard Andersen
Beskrivelse:

I Vesthimmerlands Kommune samles alle 10. klasseeleverne på 10. klasse Center Vesthimmerland, som ligger i en selvstændig bygning ved Erhvervsskolerne Aars. Når eleverne indmeldes på 10. klasseCenter Vesthimmerland vælger de ud over tilbudsfag også... 

  

10 minutters butik

Forfattere:
Arne Terp Andersen
Beskrivelse:

Hvordan eleverne kan lave deres egen butik, og tjene penge på det uden udgifter. Kan være et produkt til en projektopgave, OSO eller et iværksætteri projekt. 

  
Musik

1+1=3

Forfattere:
Else Marie Okkels
Beskrivelse:

Et udviklingsarbejde i de fire sønderjyske kommuner med fokus på samarbejdet mellem folkeskole og musikskole 

  
Dansk

2018: Skolen og it

Forfattere:
Helge Rasmussen
Beskrivelse:

Temaavis om samspil mellem it og pædagogik i fremtiden i folkeskolen 

  

2. kl. laver historier i Publisher inspireret af Ignora-bøgerne

Beskrivelse:

2. kl. laver historier i Publisher inspireret af Ignora-bøgerne. De inspireres med hjælp af IWB. Har forgæves prøvet at oploade et elevprodukt som Publisher-fil og en flipchartfil til gennemgang af inspirationsmaterialet. 

  
(4) | 
Billedkunst

3D-Grafik i Billedkunst

Forfattere:
Jens T. Johansen, Jens Martin Larsen
Beskrivelse:

Her demonstreres hvordan Google SketchUp kan bruges til at arbejde med perspektivtegning i billedkunstundervisningen. Det tages udgangspunkt i et arbejde med "mit drømmehus". 

  
(5) | 
Håndværk og design, Håndværk og design - valgfag

3D-Grafik i Sløjd

Forfattere:
Jens Martin Larsen, Jens T Johansen
Beskrivelse:

Et e-læringsmodul, hvor det demonstreres, hvordan Google SketchUp åbner for spændende muligheder i sløjd. Muligheder kan spænde lige fra at konstruere målfaste tegninger til at designe utopiske modeller i 3D. 

  
(3) | 
Matematik

3D - print af hundeskål

Forfattere:
Jonas Juul Hansen, Søren Svendstorp Lund
Beskrivelse:

Eleverne skal printe en 3-D skål der kan indeholde 2 dl vand og bruger så lidt filament(plastik) så muligt. Eleverne skal undersøge ved hjælp af GeoGebra 3D deres figurs rumfang og overfladeareal. Eleverne skal i arbejdet med GeoGebra dynamisk. Vi... 

  
(1) | 
Matematik

3D-tegning af redskaber på udeområde

Forfattere:
Rikke Meineche
Beskrivelse:

Et forløb, hvor eleverne skal lave en præsentation af noget de ønsker sig på udeområdet på deres skole. Det skal være en digital præsentation, der indeholder en 3D-tening og et budget. 

  
Dansk

3.KL Junior-PC-kørekortet + Photo Story 3

Forfattere:
Hornbæk Skole 2007
Beskrivelse:

I forbindelse med Junior -PC-kørekortet producerer 3.kl en præsentation i Photo Story indeholdende tekst, billede og lyd.  

  
(2) | 
Geografi

3rd. World Farmer

Forfattere:
Jens T Johansen, Jens Martin Larsen
Beskrivelse:

3rd. World Farmer er en online virtuel simulation over livet som bonde i afrika. Via spillet opnås indsigt i natur- og kulturgeografiske problemstillinger. Her præsenteres spillet samt undervisningsmuligheder i et e-læringsmodul. 

  
(2) | 
Kristendomskundskab

Abraham - brug af multimedier i kristendomsundervisningen

Forfattere:
Jannie Boye Sørensen
Beskrivelse:

Modulet indeholder en fagdidaktiske gennemgang af IWB i Kristendomskundskab, samt en gennemgang i tilegnelse af tekniske færdigheder i iwb-værktøjet ActivInspire 

  
(3) | 
Dansk
Natur/teknologi

Affald

Forfattere:
Svend Åge Jensen
Beskrivelse:

Arbejdsrum for emnet Affald