Din søgning gav 509 resultater

rss ikon
Forside/logo Målgruppe Beskrivelse

001 RET

Forfattere:
Michael Scheuer
Beskrivelse:

001 RET er et retteprogram til retning af afgangsprøver i matematik til FSA og FS10 – samtlige opgavesæt fra maj 2001, både sommer og vinter. Vil du rette endnu ældre sæt, kan du også gøre det i programmet, der er skrevet i Excel 2010 og ligger i... 

  

10. klasse på Erhvervsskolerne Aars

Forfattere:
Dorthe Bundgaard Andersen
Beskrivelse:

I Vesthimmerlands Kommune samles alle 10. klasseeleverne på 10. klasse Center Vesthimmerland, som ligger i en selvstændig bygning ved Erhvervsskolerne Aars. Når eleverne indmeldes på 10. klasseCenter Vesthimmerland vælger de ud over tilbudsfag også... 

  
Billedkunst

3D-Grafik i Billedkunst

Forfattere:
Jens T. Johansen, Jens Martin Larsen
Beskrivelse:

Her demonstreres hvordan Google SketchUp kan bruges til at arbejde med perspektivtegning i billedkunstundervisningen. Det tages udgangspunkt i et arbejde med "mit drømmehus". 

  
(5) | 
Håndværk og design, Håndværk og design - valgfag

3D-Grafik i Sløjd

Forfattere:
Jens Martin Larsen, Jens T Johansen
Beskrivelse:

Et e-læringsmodul, hvor det demonstreres, hvordan Google SketchUp åbner for spændende muligheder i sløjd. Muligheder kan spænde lige fra at konstruere målfaste tegninger til at designe utopiske modeller i 3D. 

  
(3) | 
Matematik

3D - print af hundeskål

Forfattere:
Jonas Juul Hansen, Søren Svendstorp Lund
Beskrivelse:

Eleverne skal printe en 3-D skål der kan indeholde 2 dl vand og bruger så lidt filament(plastik) så muligt. Eleverne skal undersøge ved hjælp af GeoGebra 3D deres figurs rumfang og overfladeareal. Eleverne skal i arbejdet med GeoGebra dynamisk. Vi... 

  
(1) | 
Geografi

3rd. World Farmer

Forfattere:
Jens T Johansen, Jens Martin Larsen
Beskrivelse:

3rd. World Farmer er en online virtuel simulation over livet som bonde i afrika. Via spillet opnås indsigt i natur- og kulturgeografiske problemstillinger. Her præsenteres spillet samt undervisningsmuligheder i et e-læringsmodul. 

  
(2) | 
Kristendomskundskab

Abraham - brug af multimedier i kristendomsundervisningen

Forfattere:
Jannie Boye Sørensen
Beskrivelse:

Modulet indeholder en fagdidaktiske gennemgang af IWB i Kristendomskundskab, samt en gennemgang i tilegnelse af tekniske færdigheder i iwb-værktøjet ActivInspire 

  
(3) | 
Fysik/kemi

Afkøling af te

Forfattere:
Kim Koch Rasmussen
Beskrivelse:

Fagligt kigges der på afkøling af the. Ideen med øvelsen er dog mere at lære at betjene en Pasco GLX datalogger. 

  
(1) | 

Afsluttende opgave Pædagogisk IT-vejleder uddannelsen

Forfattere:
Klaus E. Kiaulen
Beskrivelse:

Problemformulering Hvilke prioriteringer på IT-området bør skolen (min skole) foretage de kommende år og hvorfor? Der tages udgangspunkt i skolens IT-handlingsplan, kommunens IT- og medieplan, samt i skolens arbejde om Videndeling.  

  

Analysemodeller

Udgiver:
Charline Astrupgaard
Beskrivelse:

Analysemodeller til kortfilm, reklamer, eventyr, sagprosa, lyrik og noveller. Kan bruges i undervejs i undervisningen og som guide til FSA. 

  
(4) | 
Engelsk

Angry Kid: Blood Juice

Udgiver:
Nybøl skole
Beskrivelse:

Et undervisningsforløb til engelsk i 6.-8. klasse med udgangpunkt i den særdeles populære animationsfiguren "Angry Kid". 

  
(2) | 
Billedkunst, Billedkunst - valgfag

Animation i billedkunst

Forfattere:
Jens Johansen, Jens Martini Larsen
Beskrivelse:

Gennemgang af Monkey Jam og ideer til, hvordan man kan arbejde med stopmotion animation i billedkunst. Et e-læringsmodul udformet som Google-præsentation. 

  
(4) | 
Dansk, Historie

Anvendelse af hjemmesider som kilde

Forfattere:
Jan Haubo, Gunner Poulsen
Udgiver:
Lyngbjergårdskolen
Beskrivelse:

tilegne sig kritiske redskaber i brugen af hjemmesider som kilde, samt en styrkelse af elevernes anvendelse af mail og muligvis hjemmesider og dennes virkemidler som kommunikationsmiddel. 

  
(3) | 
Dansk, Fysik/kemi