Hent online materiale (0)

Kommentarer

Svinetræning for børn  

Forfattere:
Peter Løwenstein, Jens Bojsen-Møller
Udgiver:
TURBINE Forlaget
Materialetype:
   
Indhold:
e-bog, Lærervejledning, Aktiviteter - laborativt materiale
Målgruppe:
Grundskole
Idræt
Klassetrin:
5.-9. kl.
Registreret af:
TURBINE forlaget

”Svinetræning for børn” beskriver en ny/glemt træningsform, der er sjov og stærkt motiverende. Den hedder »svinetræning«, fordi det er svinehård, effektiv træning, og fordi man indimellem roder rundt på jorden og bliver beskidt. Svinetræning foregår altid udendørs. Det er sjovt, anderledes, lidt skørt og lidt vildt. Og det allerbedste er, at bogen indeholder 50 små korte instruktionsvideoer, så eleverne med egne øjne kan se, hvordan træner godt og effektivt sammen med tre små svin. Der er et kondisvin, der i tekst og videoer fortæller, hvordan man bedst træner sin kondition. Der er et styrkesvin, hvor man lærer øvelser, der muskler og krop. Og så kan man tilsidst give sig i kast koordinationssvinet og en masse spændende øvelser, der udfordrer hjernen og styrker balancen. I bogen er der råd og vejledning, inspiration til øvelser og træningsprogrammer til elever fra 5 til 9. klasse. Svinetræning kan udføres overalt. Det kræver intet særligt udstyr eller forberedelse, og alle kan være med. Det er bare om at komme udenfor og gå i gang! Man kan ikke blive andet end en glad en lille gris, når man er færdig med sin svinetræning. Svinetræning er udviklet af Idrætsfysiolog Peter Løwenstein og Jens Bojsen-Møller, professor i biomekanik ved Norges Idrettshøgskole i Oslo. 

Bogkortets ID
98790961
Dato for offentliggørelse
21. februar 2017
Udgivelsesdato
21. februar 2017
Er læremidlet interaktivt?
Ja
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja: alle, der har adobe eller anden pdf eller e-bogs læser
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja: kræver bare en pdf-reader
Særlige krav til udstyr?
Nej
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Dansk ophavsret - ingen Creative Commons-licenser angivet.
Slutbrugere
Elev/kursist/studerende, Underviser
Anden bidragyder
(video) Ole Lauritsen
Sidetal
104 sider
Omfang
små videoklip af op til et par minutters varrighed
Udgave/version
1.udgave
ISBN
978-87-406-1609-5
Opstilling
  • Folkeskolen
    • Idræt
      • Friluftsaktiviteter, herunder atletik (F.38.c)
      • Idrætspædagogik (F.38.f)
    • Natur/teknik (F.65)
    • Øvrige fag/emner (F.89)
Emneord
træning, aktivitet, idræt, udendørs, lærervejledning, bevægelse, motion, sport, leg
Klassetrin
5.-9. kl.
Læringsmål
  • Grundskole
    • Fag (Forenklede Fælles Mål)
      • Idræt
        • 3. - 5. klasse
          • Krop, træning og trivsel : Eleven kan samtale om fysisk aktivitets betydning for kroppens grundform, sundhed og trivsel
            • Fysisk træning
            • Sundhed og trivsel
              • Eleven har viden om fysisk aktivitets betydning for en sund livsstil
        • 6. - 7. klasse
          • Alsidig idrætsudøvelse: Eleven kan anvende sammensatte bevægelser i udvikling af idrætsaktiviteter
          • Idrætskultur og relationer: Eleven kan analysere idrætskulturelle normer, værdier og relationer
          • Krop, træning og trivsel: Eleven kan analysere samspil mellem krop, træning og trivsel
            • Fysisk træning
            • Sundhed og trivsel
        • 8. - 9. klasse
          • Alsidig idrætsudøvelse: Eleven kan anvende komplekse bevægelsesmønstre i udvikling af en alsidig idrætspraksis
          • Idrætskultur og relationer : Eleven kan vurdere idrætskulturelle normer, værdier og relationer i et samfundsmæssigt perspektiv
          • Krop, træning og trivsel: Eleven kan vurdere samspil mellem krop, træning og trivsel i et aktuelt og fremtidigt perspektiv
Kommentar til brug i undervisningen
Kan bruges til temaundervisning, motionsdag eller den ugentlige aktive undervisning.