Hent online materiale (0)

Kommentarer

Inkluderende klasseledelse - forskning og praksis  

Materialetype:
  
Indhold:
AV-materiale
Målgruppe:
Klassetrin:
0.-10. kl., Specialundervisning
Registreret af:
Filmkompagniet

I fire film bliver forskning inden for inkluderende klasseledelse bragt helt ind i klasselokalet. Mette Molbæk, Ph.d. VIA University College, har udviklet en analyseramme, der er en konkretisering af viden om inklusion og klasseledelse. Med analyserammen i hånden kører hun ud på skoler og viser, hvordan den kan bruges som et hjælperedskab til at udvikle inkluderende klasseledelse. Filmene viser også eksemplarisk undervisning: inkluderende klasseledelse i praksis. Hver af de fire film følger en af de dimensioner, som analyserammen er delt op i; en rammesættende, en relationel, en didaktisk og en organisatorisk dimension. Filmene viser, hvordan analyserammen fungerer som en guide til at analysere og reflektere over egen praksis ved at sætte fokus på områder, man kan gå i dybden med. Det er en hjælp til – gerne sammen med kolleger - målrettet og på baggrund af egne observationer og eksisterende forskning at udvikle undervisningen og på den baggrund justere undervisningen og skabe bedre læringsbetingelser for alle. I filmene besøger Mette Molbæk tre lærere og en skoleleder og diskuterer deres praksis sammen med dem. Mette Molbæk overværer undervisningen og reflekterer bagefter, med udgangspunkt i analyserammen, med læreren over undervisningen. På den måde ser vi, hvordan analyserammen kan benyttes i praksis. De fire film har hver en varighed på ca. 15 minutter. 

Bogkortets ID
94345618
Dato for offentliggørelse
10. maj 2016
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Slutbrugere
Underviser
Instruktør
Marianne Rasmussen Filmkompagniet
Pris (ekskl. moms) og vilkår
Se 15 gratis film på Filmkompagniet.dk
Emneord
klasseledelse, uddannelse, forskning, Mette Molbæk, Filmkompagniet, Marianne Rasmussen
Klassetrin
0.-10. kl., Specialundervisning