Psykologisk ilt i skolen - en vej til trivsel  

Forfattere:
Filmkompagniet
Materialetype:
  
Indhold:
AV-materiale
Målgruppe:
Klassetrin:
0.-10. kl., Specialundervisning
Registreret af:
Filmkompagniet

Fire film til lærere om to af Vitaliseringspsykologiens modeller. Mennesket har fire psykologiske grundbehov: at være den man er, at kunne se mening, at høre til, at kunne mestre tingene. I skolen skal lærerne nære eller ”ilte” disse behov hos børnene – og hjælpe eleverne til selvbestemmelse og bedre trivsel. I dette filmprojekt præsenteres to af Vitaliseringspsykologiens modeller udviklet af Jan Tønnesvang, professor på Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Her er tale om to praktisk brugbare modeller, der kan anvendes i arbejdet med at skal trivsel for alle børn. Målet er, at lærerne tager ”iltbrillerne på”, får et fælles sprog og bruger modellerne som en nøgle, der åbner for dialog og bevidsthed. 

Bogkortets ID
112226962
Dato for offentliggørelse
20. april 2018
Udgivelsesdato
1. april 2018
Er læremidlet interaktivt?
Nej
Er læremidlet i sig selv en læse- og skriveteknologi (værktøj) eller er hovedintention i det digitale læremiddel bredt at understøtte elever med læse- og skrivevanskeligheder?
Nej
Det digitale læremiddel tillader anvendelsen af læse- og skriveteknologi
Nej
Indeholder det digitale læremiddel inspirationsmateriale til, hvordan det anvendes med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål?
Nej
Kan det digitale læremiddel afvikles på pc/bærbar pc?
Ja
Kan det digitale læremiddel afvikles på tablets/smart-phones?
Ja
Anvendes et autentifikationssystem?
Nej
Kan det digitale læremiddel eksportere læringsindhold?
Nej
Kan det digitale læremiddel returnere et resultat eksternt?
Nej
Brugsrettigheder
Dansk ophavsret - ingen Creative Commons-licenser angivet.
Slutbrugere
Underviser
Varighed
46 minutter
Pris (ekskl. moms) og vilkår
gratis
Emneord
trivsel, Tønnesvang, forskning, mette marie hansen, filmkompagniet, vitaliseringspsykologi, psykologi
Klassetrin
0.-10. kl., Specialundervisning