Seneste fra forlag m.fl.

Retsstaten i en terrortid

Forfattere:
Mchangama Jacob, Krithfilm
Udgiver:
Tænketanken Justitia
Beskrivelse:

Undervisningsdokumentar med tilhørende undervisningsaktiviteter og materiale om hvordan terror sætter den danske retsstat og frihedsrettigheder under pres. For at bekæmpe terror kan det virke... 

   

Fodbold & finter. Den første kamp

Forfattere:
Birgitte Bregnedal
Beskrivelse:

Thor går til fodbold sammen med Lukas. Holdet skal spille kamp på lørdag. Alle taler om kampen, men Thor er ny. Han tror ikke, han skal med. Men det skal han. Han håber, det går godt. Lix-tal:... 

 

Må Bo få is?

Forfattere:
Helle Dyhr Fauerholdt
Beskrivelse:

Bo er i kø. Han vil købe is. Men så kommer der en bi. Og en til … Må Bo få is? består af 100 % lydrette ord på kun to bogstaver. Læs løs 1 henvender sig til den allerførste begynderlæsning. Læs løs... 

 

Seneste fra kollega til kollega

Kan elever arbejde Problemorienteret med kilder i historie?

Forfattere:
Jens Aage Poulsen, Dorthe Godsk Larsen, Rikke Alberg Peters, Christina Louise Sørensen
Udgiver:
Historielab
Beskrivelse:

Læreplanen Forenklede Fælles Mål for historie lægger op til, at eleverne arbejder mere undersøgende og problemorienteret med kilder. Men hvordan foregår det i praksis? I 2017 gennemførte forskere ved... 

  
(2) | 

30 ideer til et aktivt samarbejde om sprog ved skolestart

Udgiver:
Nationalt Videncenter for Læsning
Beskrivelse:

Dette idekatalog henvender sig til lærere og pædagoger, der arbejder i indskolingen. Hensigten med kataloget er at give inspiration til, hvordan man som professionel voksen kan skrue op for børnenes... 

  

Mest populære fra kollega til kollega

Internet of Things

Forfattere:
Hans Jørn Schmidt
Beskrivelse:

Et materiale til at komme i gang med projekter i forbindelse med Internet of Things. 

  
(54) | 

Arkitektur og rumforståelse

Forfattere:
Malene Zeberg Børresen
Beskrivelse:

Udgangspunktet for inspirationsmaterialet er sløjdfaget, men set i et bredt og tværfagligt perspektiv. Målet er på den ene side at gøre eleverne bevidste om arkitekturens rolle i en historisk og... 

  
(51) |